Hallo allemaal, na lang hier rond te neuzen heb ik nu zelf een vraag.
Verkoper van onderstaand horloge vermeld dat het gaat over een Breitling Navitimer Chrono-Matic Chronograph 44mm referentie nr A14360 met een oplage van 250 stuks maaaar volgens mij is ref A14360 een 49 mm en geen 44 mm en is de oplage geen 250 stuks zoals vermeld. Weten jullie meer?
Groeten aan allen…En ik beloof plechtig aktiever te zullen deelnemen aan het forum…
Sorry, maar wat je schrijft is onzin. A41360 staat
voor het referentienummer van deze klok, een 44mm
Chronomatic. Natuurlijk maken ze ook deze na, net
als duizenden andere modellen.
De verkoper heeft de eerste twee cijfers
omgedraaid, het betreft hier een echte Breitling.
Moest je effectief lezen wat ik geschreven heb en op de link klikken, dan zou je zien dat ik geen onzin schrijf.
A41360 is het referentienummer van de 44mm chronomatic, en niet van de 24H LE zoals deze op de foto van de eerste post staat. Het juiste referentienummer van de 24H LE is A22360. De vraag van de eerste post gaat wel degelijk over de 24H LE, wat je zou kunnen zien indien je op zijn foto klikt.
Je zou dan lezen dat een gekende reeks vervalsingen van de LE 24H verkeerdelijk het referentienummer A41360 draagt, zoals je kan zien in die thread op watchuseek.
Het is mij een raadsel hoe jij, blijkbaar niet voorzien van veel aandacht, gaat concluderen dat dit een echte Breitling is.
Ofwel betreft het hier een echte LE 24H en heeft de verkoper per ongeluk het verkeerde referentienummer opgegeven (nl. dat van een chronomatic 44mm)
Indien het werkelijk een 24H LE is met het referentienummer A41360 erop, dan betreft het dus wel degelijk een vervalsing.
Maar dat kunnen we op de foto’s dus niet zien, aangezien het referentienummer daar dus uitgegomd is.
Het feit dat een grote dealer deze klok verkoopt, is geen garantie dat het geen vervalsing zou betreffen, sommige vervalsingen zijn namelijk erg overtuigend. Daarvan kan je je overtuigen door een tijdje op het “breitling fake busters” forum op watchuseek door te brengen.
Indien de dealer per ongeluk het verkeerde referentienummer opgegeven heeft, en de klok dus wel degelijk referentienummer A22360 draagt, dan lijkt het mij wel goed.
Dan is de volgende vraag natuurlijk: waarom zou iemand die niets te verbergen heeft de referentie nummer uitgommen met photoshop? Mocht het door de kwaliteit van de foto niet leesbaar tot daar aan toe. Maar uitgommen? Heeft de verkoper toch geen enkele baat bij.
Heb zojusit gebeld met de verkoper gebeld en blijkbaar is er een fout in de advertentie gekropen. Referentie nummer moet inderdaad A22360 zijn.
De reden waarom ze het serial en refentie nummer van de foto weggommen is voor hun veiligheid. Anders kunnen er mensen aan de hand van dat nummer claimen dat hun horloge gestolen is. En zo een valse verklaring afleggen.
Klinkt aannemelijk en toch wringt het voor mij een beetje. Dus ik moet afgaan op de woorden van de verkoper dat het nummer klopt. (of ik moet er naar toe rijden natuurlijk)
Kan je aan de verkoper niet vragen dat hij jou via Email een foto stuurt waarop de referentie niet uitgegomd is? Stuur hem een email en vraag die mee op de foto te zetten, dan moet het toch wel goed zijn.
Voor zo’n bedrag zal een eerlijke verkoper daar toch wel willen op ingaan?
Kan je aan de verkoper niet vragen dat hij jou via Email een foto stuurt waarop de referentie niet uitgegomd is? Stuur hem een email en vraag die mee op de foto te zetten, dan moet het toch wel goed zijn.
Voor zo’n bedrag zal een eerlijke verkoper daar toch wel willen op ingaan?<<<<
Heb ik inderdaad gedaan en de verkoper antwoord hier negatief op.