Breitling New Wave Super Ocean

Mijn favoriete horloge is meestal een duiker. De Rolex Submariner en Colt Super Ocean van Breitling heb ik altijd zeer mooie exemplaren gevonden. Nadeel van de Breitling vond ik alleen dat hij iets aan de kleine kant is. Gelukkig is Breitling nu met een nieuwe 42mm duiker gekomen en ik vind hem persoonlijk heel erg geslaagd. Het gaat om de Nieuwe Super Ocean deze dus…

Met de gele binnenring is hij ook erg fraai

De Specificaties zijn:
Movement: Breitling Caliber 17, officially chronometer certified
by the COSC, selfwinding, high frequency
(28,800 vibrations per hour), 25 jewels. Calendar.
Case: steel. Water-resistant to 1,500 meters (5,000 ft).
Screw-locked crown. Unidirectional ratcheted bezel.
Cambered sapphire crystal, glareproofed on both sides.
Diameter: 42 mm.
Dials: Abyss Black, Abyss Silver, Abyss Blue, Abyss Red,
Abyss Yellow.
Straps/Bracelet: rubber Diver Pro or Ocean Racer/steel
Professional.
Hieronder nog de verschillende soorten modellen en straps die verkrijgbaar zijn.


Ik heb ze nog niet irl gezien maar de plaatjes die in dit topic staan vind ik zeer mooi. De prijs zal echter niet mis zijn. Wanneer die in de categorie van een Rolex Sub zou gaan zou ik die echter eerder aanschaffen. Wat vinden jullie ervan? Wie weet wat hij moet gaan kosten?

ik zou er zo 1 nemen, prachtig

De prijs zal zo rond de 3000 euro liggen las ik ergens.

Ze kregen ook veel negatieve feedback toen ze Nét uitwaren. Speelgoed- achtig voorkomen werd er gezegd! uiterlijk werd er geroepen. Maar ik hou wel van dikke duikers. De gekleurde chapterring voegd wel wat toe.

ik vind de normale oude super ocean een stuk mooier

Veel minder: http://www.horloge.info/nieuws/Breitling-Superocean-nieuwe-stijl-jong-snel-en-sportief/596

Henrik Schreef:

Veel minder:
http://www.horloge.info/nieuws/Breitling-Superocea
n-nieuwe-stijl-jong-snel-en-sportief/596

Dat is nog te behappen. Thanks voor de info. Toch maar weer eens proberen te gaan sparen. :smiley:

mmm de zwarte op rubber…jammie

2450,- op staal… dat is toch eigenlijk een koopje… afgezet tegen die “for Bentley” toestanden e.d.

Of mis ik ergens iets???

gr. Roel

schmeink Schreef:

mmm de zwarte op rubber…jammie

Ik ga voor de zilveren chapter ring op staal. :smiley:

Prachtige klok, zit al te zoeken naar een nieuwe klok alleen kan maar niks besluiten, en vind de zwarte op rubber echt prachtig. Past goed bij mijn oude superocean

Krabong Schreef:

2450,- op staal… dat is toch eigenlijk een
koopje… afgezet tegen die "for Bentley"
toestanden e.d.

Of mis ik ergens iets???

gr. Roel

Inkoop actie? :wink:

die is nice :slight_smile:

Overigens mis ik wel een parel op de bezel. Nou ja ik ga er toch alleen maar mee zwemmen.

Best een mooie klok.Alleen die wat grote cijfers staan me wat tegen, en waar is het heliumventiel?

Zijn de de nieuwste duikers nu ook oil-proof? X(

Heliumventiel zal je waarschijnlijk nooit in je leven nodig hebben …

Voor professionele diepzeeduikers = ja
Anders is het louter versiering, maar dat is dan mijn mening.

Het is een mooi horloge, en ik zou hem niet weigeren … maar het is toch een model dat veel ‘conformisme’ uitstraalt. Zeker ten opzicht van hun andere modellen …

Het blijft wel een wondermooie duiker, hoewel de cijfers misschien oversized zijn …

Voor een duiker best mooi!

Doet u mij maar een gele…Of toch de zwarte… Hmmmm…die witte is ook fraai…Rood en blauw zeker niet, of toch wel???

Het is net als met auto’s kopen: Als je reeds bent aanbeland op het gebied van de keuze van een kleur, dan is de beslissing om er een te kopen reeds genomen.

Ik vind het een prachtig horloge, vanaf het moment dat ik hem voor het eerst zag in Basel.

Veel puristen vinden dit horloge de naam SuperOcean onwaardig. Hij model zou teveel mode-design hebben, het zou een horloge zijn dat teveel samengesteld zou zijn uit allerlei stijl-elementen van andere Breitling modellen, en het is geen echte duiker omdat er geen lichtgevende indice bij de 60 op de draairing zit… Ze hebben volledig gelijk, maar toch wil ik er een.

Ik vind het maar niks - Italic font misstaat, véél te grote index op de 9 - kortom, voor mij een “lomp” horloge die de finesse van de Breitlings uit de jaren 2000 - 2008 mist :frowning:

Zonder de liehebers uit het ander kamp te willen kwetsen, mijn eerste indruk was " net een zoveelste Seiko…"

Enfin, “de gustibus et coloribus non est disputandum” :wink:

Ik vind het prachtige horloges.
Ik denk dat ik ga kijken of ze bij QP liggen.