Breitling, niet mijn ding maar deze

http://www.horloge.info/nieuws/Nieuw-model-Breitling-Transocean-Chrono-Limited/767

Breitling is niet mijn ding over het algemeen. Hoe meer ik er zie hoe meer ik het ga waarderen maar geloof niet dat ik er ooit een zal aanschaffen. Maar dit is een erg mooi model. Wel prijzig. Ik vind het vaak te druk en aanwezig, dit is een ingetogen model. Mooi hoor.

Wat vinden jullie?

Idd niet verkeerd, zou mooi zijn als Breitling dit een beetje gaat volhouden. Misschien wordt het dan nog eens een merk wat bij de collectie kan. :slight_smile:

Prijs is natuurlijk na het manufactuur geval erg omhoog gegaan.

maar die ‘schuine’ datum… no go voor mij.

hans

hcptdg Schreef:

maar die ‘schuine’ datum… no go voor mij.

hans

Tja, dat hebben sommige horloges die ik heb ook. Zie eigenlijk het liefst geen datum op dergelijke “klassiek” ogende horloges. Vind het bij Zenith ook altijd jammer.

Hoi,

Mooie, ingetogen retrostijl. Beetje qua idee als de retro kontiki van Eterna.
Op zich slim om te doen, en het ziet er nog prima uit ook!
Ik vind de schuine datumaanduiding mooier dan een aanduiding op de klassieke plaats bij de drie. Zonder datum wellicht nog mooier…
Ik hoop dat dit soort horloges meer en meer een trend worden :wink:

Groet,

Nico.

Zo op het eerste oog geslaagd! Niet bepaald een revolutionair ontwerp natuurlijk, maar wel mooi!

Overigens vind ik die scheve datum juist mooi, maar ik vind het eigenlijk een beetje een trade mark van Zenith (geworden).

Ik zou zeggen: keep up the good work breitling!

Mooi horloge en die datum op de 4 heb ik geen problemen mee!

Tot nu toe vond ik de navitimer en de heritage serie van de superocean om mijn vingers bij af te likken maar deze hoort ook in dit rijtje thuis.

Meer van dit breitling please!

En discontinueer de bentley serie hoort gewoon niet bij een instituut als breitling.

Sinds deze op de markt zijn loop ik het merk resoluut voorbij wat eigenlijk zonde is als je ziet waartoe ze in staat zijn!

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Eddy C. Schreef:

Zo op het eerste oog geslaagd! Niet bepaald een
revolutionair ontwerp natuurlijk, maar wel mooi!

Overigens vind ik die scheve datum juist mooi,
maar ik vind het eigenlijk een beetje een trade
mark van Zenith (geworden).

Zie het ook vaak op Jaeger…

Iemand bij Breitling heeft àl het chroom eraf gehaald ! ! ! (tu) (tu) (tu)

Mooie klok. De datum moet inderdaad recht of weg, maar dat is een detail. Je kan er in ieder geval naar kijken zonder dat het pijn doet aan de ogen.

Hij past natuurlijk niet in mijn budget. :frowning:

Wow! Helaas budgettair op dit moment onbereikbaar :slight_smile:

Zal wel tegen enige “heilige huisjes” schoppen, maar ik vind dit echt 13 in een dozijn model. Breitling onwaardig.
Maar gelukkig: smaken verschillen.

Groet
Herman

Zie net pas het zichtvenster aan de achterkant,… dat had van mij dan weer niet gehoeven.

Eens met Orisfan

Nog meer foto´s. Ook met een stalen band.
http://blog.perpetuelle.com/index.php/limited-edition-watches/breitling-transocean-caliber-01-limited-editions/
http://www.hodinkee.com/blog/2010/12/10/introducing-the-breitling-transocean-caliber-01-this-is-a-br.html

Persoolijk vind ik deze combi het mooist:

Helemaal dankzij het ontbreken van de datum. :wink:

Bidle Schreef:

Persoolijk vind ik deze combi het mooist:

Helemaal dankzij het ontbreken van de datum. :wink:

+1 :smiley:

Toen ik deze foto zag, dacht ik, hé die vind ik wél mooi. Het duurde een paar seconden voor ik doorhad dat die lelijke datum eruit geshopped was :smiley:

Groeten,

Martin

Dat van het uurwerk is een beetje toeval.
Vlak na de Longines/ETA column wheel chronograph word het eigen Breitling uurwerk geintroduceerd.
Ook de datum op 4 hebben ze gemeen.

Onwaardig? je had anders vroeger veel breitlings die op deze lijken.

Deze is inderdaad best aardig. Sinds Breitling is uitgekomen met heel veel verschrikkelijke kitch (denk aan de Two-tone Chronomat 01 > ARGH!), kijk ik de kat nog uit de boom voordat ik een nieuw model Breitling aanschaf. Ik vind dat ze heel lang echt heel erge dingen gemaakt hebben. Schande…, maar ook zonde, want ze hebben een mooie naam, een grote markt etc., maar ze hebben zich kennelijk heel lang gericht op mensen zonder smaak, en ze zijn vast bang dat ze veel omhoog gevallen voetballers gaan verliezen met dit soort smaakvolle modellen…

(ja ja, “smaken verschillen”, maar kom op, zeg, zo’n two-tone Chronomat 01? Nee, sorry, dan heb je gewoon geen smaak! Dan draag ik liever een namaak horloge van een mooi ontwerp B)-)

R