Breitling is niet mijn ding over het algemeen. Hoe meer ik er zie hoe meer ik het ga waarderen maar geloof niet dat ik er ooit een zal aanschaffen. Maar dit is een erg mooi model. Wel prijzig. Ik vind het vaak te druk en aanwezig, dit is een ingetogen model. Mooi hoor.
Tja, dat hebben sommige horloges die ik heb ook. Zie eigenlijk het liefst geen datum op dergelijke “klassiek” ogende horloges. Vind het bij Zenith ook altijd jammer.
Mooie, ingetogen retrostijl. Beetje qua idee als de retro kontiki van Eterna.
Op zich slim om te doen, en het ziet er nog prima uit ook!
Ik vind de schuine datumaanduiding mooier dan een aanduiding op de klassieke plaats bij de drie. Zonder datum wellicht nog mooier…
Ik hoop dat dit soort horloges meer en meer een trend worden
Dat van het uurwerk is een beetje toeval.
Vlak na de Longines/ETA column wheel chronograph word het eigen Breitling uurwerk geintroduceerd.
Ook de datum op 4 hebben ze gemeen.
Deze is inderdaad best aardig. Sinds Breitling is uitgekomen met heel veel verschrikkelijke kitch (denk aan de Two-tone Chronomat 01 > ARGH!), kijk ik de kat nog uit de boom voordat ik een nieuw model Breitling aanschaf. Ik vind dat ze heel lang echt heel erge dingen gemaakt hebben. Schande…, maar ook zonde, want ze hebben een mooie naam, een grote markt etc., maar ze hebben zich kennelijk heel lang gericht op mensen zonder smaak, en ze zijn vast bang dat ze veel omhoog gevallen voetballers gaan verliezen met dit soort smaakvolle modellen…
(ja ja, “smaken verschillen”, maar kom op, zeg, zo’n two-tone Chronomat 01? Nee, sorry, dan heb je gewoon geen smaak! Dan draag ik liever een namaak horloge van een mooi ontwerp B)-)