Breitling (onderhouds beurt) en mee kijken

breitling (onderhouds beurt) en mee mogen kijken dit zal wel niet mogelijk zijn maar toch,mischien ervaringen hier mee?? zo ja waar ??

Hoi Edwin, als je een Breitling aan een beurt toe is wordt hij opgestuurd naar Koster (de importeur), volgens mij is het niet toegestaan mee te kijken, ik heb afgelopen januari mijn Crosswind laten servicen, je bent hem een paar weken kwijt, meestal 2 a 3 en je krijgt een rapport wat er allemaal aan is gedaan en wat er zoal is vervangen eventueel maar ik had zelf hiervoor een aerospace en die had wat problemen maar ik mocht wel telefonisch met de betreffende horlogemaker bij Koster overleggen wat er allemaal aan de hand was en hoelang het ging duren

Edwin,

Als je graag een atelier in werking ziet, je bent altijd welkom.
Ik heb regelmatig studenten die mee over de schouders kijken, dus eentje meer of minder …

Freddy

Reparaties van Breitling horloges vinden plaats bij QWS te Oldenzaal en niet zoals vaak wordt gedacht bij de importeur, de firma Koster te Badhoevedorp.

Gewaagd om dat hier zomaar neer te zetten Freddy. Ik vermoed dat er heel wat mensen zijn die eens over jouw schouders mee willen kijken (waaronder ik natuurlijk). Je hebt iedereen gek gemaakt met die schitterende reportages.

Freddy bedankt voor jouw aanbod in de eerste plaats mijn excuses voor het te laat antwoorden.
Als mijn horloge een service beurt nodig heeft zou ik dat graag willen zien (gewoon interesant) niet om iemand te controleren want ik heb er zelf weinig verstand van, maar ben wel heel erg geintersseerd.
Maar gelijk even een vraag hij is nu 1 jaar oud ik zwem wel geregeld,wanneer zou jij een service beurtje adviseren?.
Bij de juwelier zeggen ze om het jaar maar ik heb ook al links en rechts vernomen dat dat een beetje lariekoek is.
Tegen de tijd dat het nodig is zal ik je zeker benaderen voor de details,ik blijf toch aktief op dit forum.
Alvast bedankt

Wanneer je er mee gaat zwemmen is het aan te raden jaarlijks een waterdichtheidscontrole te laten doen. Een horloge krijgt al vlug eens een klap tegen de kroon enz, en kan daardoor niet meer waterdicht zijn. Wanneer er water in komt zijn de kosten veeeeel hoger.
Een volledig onderhoud na een jaar of 5.

Vraag bij juweliers ALTIJD naar een service / reparatie offerte en zeg er duidelijk bij dat je NIET wilt dat er iets aan gedaan wordt zonder jouw toestemming. Verlang het desnoods schriftelijk…

Ik zelf geef de voorkeur aan de horlogemaker om de hoek. Daar kun je tenminste over de schouder mee kijken.
Is uiteraard ook goedkoper omdat er dan geen tussenpersoon is, die er ook nog aan wil verdienen.
Trouwens de meeste horlogemakers hebben naast hun prive klanten ook juweliers waar ze voor werken.
Hier is het zo en ik neem aan dat dit in Nederland ook zo is.

Marley

Ik heb zelf water in mijn marcello c en in mijn breitling gehad door domweg de kroon open te laten staan. Beide keren meteen naar mijn eigen horloge maker en die heeft hem toen open gemaakt en uitgespoten. Ook dus twee keer geluk gehad dat ik er niet te lang mee gewacht heb om ze na te laten kijken! Mocht je dus toch onverhoopt water in je horloge krijgen zorg dan dat je dit gelijk na laat kijken en is de schade wel te beperken. Is wel leuk om de uurwerken een keer van binnen te zien. Aangezien ik mezelf niet kundig genoeg vind om dit zelf te doen kan ik normaal gesproken alleen mijn uurwerken bekijken met een glazen achterkant. Mvg Dennis.