Breitling Only Deel II (Deel 1)

Verdikkie… Nou gaat het toch weer kriebelen om een Breitling als doel te stellen…

3 likes

@Diver-MDC, ik heb even m’n best gedaan en alles uit de kast getoverd. :grin:
Een schakel bestaat dus uit meerdere onderdelen. Om een schakel te verwijderen (en de bracelet überhaupt uit elkaar te halen) moet je 2 schroeven verwijderen.

Ik heb zelf een schroevendraaier size 1.60 mm gebruikt van een setje van Beco technik (40 euro bij Amazon). Ik denk qua kwaliteit net onder Bergeon. Ik zou wel zorgen voor min. een gelijkwaardige set en zeker geen setje van de bouwmarkt. De schroeven wil je namelijk echt niet beschadigen!

(Tip: Pange horloges verkoopt een losse Bergeon 1.60mm schroevendraaier voor 18 euro)

Hier enkele foto’s van de losse links om je een idee te geven hoe de band in elkaar zit.

P.S. Wel goed blijven kijken als je de schakels weer in elkaar zet. Vooral m.b.t het gepolijste gedeelte van de buitenzijde wat maar aan één kant gepolijst is. (Been there, done that :sweat_smile:) Voor de grap even omgedraaid op onderstaande foto. :ghost:

7 likes

Haha :+1:

1 like

Even naar buiten gerend voor een foto in het zonnetje. :grin:

27 likes

17 likes

Geen zonnetje hier…

26 likes

Ik wilde met je mee doen.

Maar toen ik de kluis opende riep deze mij net wat harder dan zijn jongere broer.

Dus voor mij nu

13 likes

Prima keus. :ok_hand:

1 like

21 likes

17 likes

30 likes

Mooi hoor. Is dit de 41mm?

1 like

Dit is 38mm.
Past beter op mijn pols en de zwarte 41 heeft rosé gouden wijzers en indices :-1: :-1:

Staat je goed! Wat is je polsmaat als ik het vragen mag?

1 like

15 likes

Omtrek 16.5cm dacht ik

1 like

@Petteflet super bedankt voor de foto’s en tips, scheelt weer een enorm gevloek hoop ik :wink:

Dit weekend even voor gaan zitten…

1 like

Wrist shot van die geweldige Aerospace, please.!
Ik kijk er steeds meer naar en overweeg om hem op mijn verlanglijstje te zetten…

Is dat een 40 of recentere 43mm kast?

Deze is de B50 Cockpit…de laatste versie van de Aerospace , de EVO is 43mm :wink:

7 likes

L’Evo en 43mm

Aerospace 41

Cockpit B50 en 46mm

12 likes