Nee ik geef er niks om heb standaard dat ik een melding krijg van nieuwe navitimers die in Nederland op chrono worden aangeboden. En ik dacht dit raken ze toch nooit kwijt met zo een bedrag. Maarja je weet nooit misschien dat er een bijzonder verhaal over was. Maar het blijkt die prijs is gewoon te zot voor woorden.
Nu heb ik al een paar Breitlings gehad en heb er momenteel ook 2, waar de Super Avenger Chronograph mijn favoriet is
Maar om eerlijk te zijn kan ik geen duidelijke lijn ontdekken in hun prijsbeleid, even hun nieuwe modellen met hun eigen (Tudor) uurwerk daar gelaten
Meestal zijn het ‘simpele’ ETA’s & VJ’s, ook zie ik door al hun modellen en model variaties door de bomen het bos niet meer
Hebben meerderen dit, of is het toch ‘gebrek’ aan ervaring met Breitling?
Ik denk dat dat komt omdat ze zeker nu voor iedereen horloges willen maken. Dus de basis van 4 type complicaties (in grote lijnen) 1, rekenliniaal; 2, chronograaf/tachymeter; 3, GMT; 4, duiktijdindicator.
Dan denk ik dat chronografen met een 3-6-9 configuratie tegenwoordig allemaal een op B01 gebasseerd caliber hebben. Heruitgaves daargelaten om dichter bij de orginele uitgave te passen. En dan heb je nog de bentley modelen (ja dat kan ik het ook niet allemaal overzien). Volgensmij is ook kleiner dan 43 mm en of met 12-9-6 configuratie geen inhouse uurwerk.
Raar hè, gevoelsmatig zit hij onder mijn sweetspot. Toch vind ik hem zo mooi, dat hij voorlopig nog mag blijven. Komt mede doordat deze, gezien de leeftijd, in exceptionele staat is.
Deze is echt supergaaf!
En ook nog eens voor een prikkie te krijgen
Het doet me deugd te zien dat je van je grail (nog?) geen afscheid hebt genomen !! Blijft een beauty.
Dank je Otto . Ik heb eigenlijk al enkele jaren een verzameling die prima bevalt. Deze blijft dan ook nog wel even denk ik …
Haha, zeker waar. Is mij helaas te groot 🤦🏼
Edit; zie dat het een 42 is…