Draagt lekker op een nato
Vandaag de Breitling strap binnen gekregen die ik heb overgenomen van @Mirage .
Ziet er gaaf uit blij mee
Ik vind Breitling een leuk merk en goed betaalbaar doorgaans (muv Navitimer) met zijn VJ, ETA & Lemania uurwerken
Met name door bovengenoemde uurwerken zijn ze 2de hands goed betaalbaar aan te schaffen en te onderhouden, want elke uurmaker kan ze servicen en goedkoop aan onderdelen komen, voor mij een groot pluspunt!
Maar sinds Breitling geen uurwerken van de Swatchgroup meer krijgt hebben ze eigen uurwerk uit nood moeten ontwikkelen, maar man man man wat zijn ze met die uurwerken duur!
Ook 2de hands worden er in mijn optiek ‘fantasie’ prijzen gevraagd, reden voor mij om Breitlings met deze uurwerken aan me voorbij te laten gaan
Zelfs indien voordelig 2de hands verkrijgbaar zou ik een Breitling met een B01 uurwerk laten schieten omdat die dan alleen door Breitling zelf te servicen is, tegen absurde prijzen!
Dit zie ik btw ook bij Panerai voorkomen, dat mensen die interesse hebben in een 2de hands Panerai specifiek zoeken naar een uitvoering zonder hun eigen ‘manifacture’ uurwerk omdat je dan voor het minste geringste aan peperdure onderhoud zit want er zijn in het ‘alternatieve’ circuit geen onderdelen voor handen
Die prijzen zijn idd best wel absurt. Maar ze bewegen allemaal in die richting. Misschien dat er ooit right to repair komt in Europa waarin dan hopelijk bedrijven verplicht worden om onderdelen te leveren aan derden die willen repareren.
Dat kan niet. Panerai heeft geen manufacture.
Bron: Perezcope. Google is uw vriend.
Jawel b.v. hun P3000 uurwerk
De marketing machine van panerai. Manufacture en inhouse de p3000.
Zover ik weet worden ze niet gemaakt door panerai maar door val fleurier.
Wel exclusief voor panerai. De p3000 en p9000.
Maar het is niet inhouse. Wel onder de vlag van richemont
Dan blijft mijn ‘statement’ staan, onderdelen & service alleen direct via Panerai, dus highly overpriced and not preferred, a showstopper, of in gewoon Nederlands veuls te duur, dus ongewenst, dus word niet aangeschaft daardoor
Zo zeg. Goede foto👌
Goed horloge