Breitling Only Deel IV

Zenith :slight_smile:

6 likes

Yep mooi… wat kost zoiets €3k :wink:

Hoorde dat die mooie zenith flieger ook een sellita heeft, moet eerlijk zeggen daar keek ik nu wel van op bij een merk als zenith

1 like

Enige reden dat ik er wat moeite mee heb. En ik vraag me als niet-kenner ook af of het voor een grote firma moeilijk zou zijn om gewoon de gangreserve op te krikken. Maar daar laat mijn gebrek aan kennis van binnenwerkjes me toch in de steek.

Ik vind zowel deze als de vorige (misschien nog net iets meer) superocean wel erg leuk. Eigenlijk vind ik veel van wat ze tegenwoordig bij Breitling doen best leuk. Binnen een paar jaar misschien eens eentje tweedehands op de kop tikken!

1 like

Hamilton met hun h-50 uurwerken in bijv hun khaki serie van €400/€500,- loopt prima en heeft 80uur dus een grote firma lukt het :+1::+1:

1 like

Haha okee die zijn idd 2 tot 3 keer zo duur, maar je noemde ook Rolex dus ik dacht dan kan het nog wel :wink:

1 like

Voor de blijft de Chronomat de winnaar :grin:

1 like

Kijk, dan snap ik het iets minder goed. Ze doen al die moeite om er cosc uurwerken in te steken, krik dan toch ook die gangreserve even op? Ik zou het moeilijker gehad hebben om de BB58 te kopen als de superocean destijds 70u gangreserve had gehad. Geen spijt van, die superocean komt er nog wel eens, maar toch!

De lange gansreserves (betaalbaar) is nog niet zo heel lang.
Als je dat belangrijk vind kun je er op selecteren…
Het is voor mij wel een pluspunt maar niet doorslaggevend :wink::+1:

Cosc heeft met de nauwkeurigheid qua lopen te maken onder verschillende omstandigheden … maar er zijn ook uurwerken zonder cosc die dat kunnen alleen dan niet vast gelegt op papier.

1 like

Zal er weer eens een mooi plaatje ingooien… :stuck_out_tongue_winking_eye:

13 likes

Vintage…. Maar is goed gekeurd :wink::+1:

1 like

Als ze hier nu eens zo’n zelfde lugs op maken als op de nieuwe dan was ie bijna perfect.

Ff testen met ander bandje :slight_smile::+1:

20 likes

Dan past mijn 20mm band die erbij hoort niet meer :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Geslaagd! :heart_eyes:

1 like

De Zenith Pilot (Type20) met Sellita is maar jaartje geproduceerd.
De huidige Zenith Pilots hebben manufactuur uurwerken.
Staat een mooie te koop bij Jaap (ten2two) met Sellita.
Hier nog met gele alligator band

Moet je smaak zijn en de polsen moeten de 46mm kunnen dragen. Wel een origineel horloge

4 likes

Mooie klok idd … :+1:
Zou zelf nu niet meer voor een maat horloge sls deze gaan (zomaar)

“Einzeiger-wannabe” :yum:

8 likes

Heb ik ook gepast, maar niet helemaal mijn “ding” :innocent:

1 like

Mooi hoor!

Ben even benieuwd:
Wat is voor jou de reden geweest om hem op rubber te kopen en niet op staal voor die €200 extra?

Helemaal als je al zo’n mooie rubberen band hebt liggen

1 like

Correctie; niet rubber :sweat_smile:

1 like

Ik draag horloges liever op rubber en deze band en vouwsluiting wilde ik nog graag hebben voor op mijn chronomat.
Seawolf / chronomat / so42 zijn 22mm en uitwisselbaar … de stalenband natuurlijk niet.

Op mijn andere so42 heb ik staal en rubber , maar dat is een 20mm lug maat …

Als ik de nieuwe so op staal had gekocht wat €200,- meer kost en daarna de vouwsluiting met rubberband (waarschijnlijk rond de €410,-) vind ik dat toch zonde v/h geld :wink::+1:

5 likes