Op de bouw aan het emmeren.
Morning!
Daar hebben we (nou ja sommigen dan…
) de Wings voor toch? Uitermate geschikt om met veel waai om te gaan.
Colt Jr. is naar Breitling toe voor een spa-treatment. Rubbertjes, nageltjes, waterdichtheid, klein kuurtje.
Ook mijn Orbiter B70 ontkomt niet aan het bekende uurwerk debacle van dit Breitling model en is ineens geheel gestopt met functioneren, 7 maanden na aanschaf.
Gisterenmiddag ermee teruggegaan naar mijn AD. Gelukkig bleek zijn zoon enigszins op de hoogte te zijn hiervan, Breitling is al enige tijd gestopt met uitleveren van dit model aan zijn dealers.
Internationaal is er veel over gesproken op de fora. Volgens mij is er ook nog geen definitieve oplossing voor dit issue. Mijn AD heeft mij beloofd mij op de hoogte te houden en dit hoe dan ook passend op te lossen. Ik moet het afwachten, het is niet anders. Gelukkig heb ik nog wel wat om te dragen.
Boe! Ik kreeg ook al te horen om de B70 heel goed in de gaten te houden en snel bij de AD binnen te brengen als er iets niet aan klopt. Onder garantie wordt ie wel gemaakt neem ik aan…
Het vervelende is dat er nog niets te repareren valt. Het nieuw ontwikkelde uurwerk voor dit model blijkt diverse problemen te hebben, zodanig dat er niets aan te repareren valt. Breitling kan er nieuw uurwerk inzetten met dezelfde problemen. Er zijn eigenaren waarbij dit al 3 keer geprobeerd is. Het is de oplossing niet. Er zal een nieuw uurwerk ontworpen en gemaakt moeten worden. Dit zal de nodige tijd vergen vrees ik. Ik hoop dat Breitling in de gaten heeft hoe groot het debacle van dit model wereldwijd is en een passende oplossing bedenkt. Geld terug wellicht? Ik ga er in ieder geval werk van maken als dit niet binnen afzienbare tijd goed opgelost wordt. Als consument zijn wij toch wel goed beschermd met het ( Europese) consumentenrecht. Vooralsnog zie ik het als een ondeugdelijk product. Al moet ik ze wel de kans geven dit op te lossen.
Helemaal mee eens. Voor een luxe product van 5k mag het wel fatsoenlijk werken…
Voor zover ik heb begrepen en gehoord krijg je inderdaad van Breitling je geld terug. ( loopt via de AD vanzelfsprekend )