Die weegt denk ik wel wat! ![]()
Das een respectabel stukje staal ![]()
Diegene die jij hebt is veel mooier dan diegene die ik heb, ook met vouwsluiting, maar dat stukje komt er bij mij wel nog onderuit. Stoort mij enorm. Met een gewone gesp zit dat uiteinde stukje aan de buitenkant van de arm, dan zou het mij al niet meer storen.
Weet je soms of dezelfde band gebruikt kan worden en gewoon een normaal gespje erop? Of is de lengte van de band anders?
Wat bedoel je precies, mijn band met een gewone doorn/gesp gaat niet.
Maar band voor een doorn/gesp sluiting op de vouwsluiting past wel.
Dat stukje stoort mij. Met een gewone gesp zit dat stukje aan de “buitenkant” uit het zicht.
Dan zou ik wel de band kunnen behouden en er een gewone gesp op laten zetten ipv die vouwsluiting?
Ze hebben me dat verkocht, ook met het praatje erbij dat de band daardoor minder slijt. Handig is het zeker, enkel vind ik het esthetisch niet mooi.
Slijtage vind ik minder van toepassing, want zoveel draag ik dat horloge toch niet.
Wat ga je dan met die lussen (keepers) doen?
Wat is dat juist?
Aan de gesp kant zitten toch lussen om het lange gedeelte met de gaatjes erdoorheen te doen zodat die op z’n plek blijft?
Ja, daarom dat ik het mij af vroeg of het wel aanpasbaar zou zijn. Waar het einde door gaat heb je bij een gewone gesp ook nodig, maar dan aan de andere kant.
Mijn vader heeft een kalfslederen band met gewone gesp op zijn Transocean. Die heeft hem veel meer gedragen en ziet er nog steeds heel goed uit.
Die lussen moet je dan verwijderen anders zie je het lusje wat normaal het dichtst bij de gesp zonder dat je er gebruik van maakt. De losse lus is ook onnodig aangezien de band dan aan de binnenkant van de vouwsluiting zit.
Ok, bedankt! Ik moet dringend eens naar de AD.
Ik vraag me af of ze nog steeds aan het oude model vouwsluiting kunnen komen … die zijn er al heel wat jaren uit.
En bij dat oude model mag de band bij het gedeelte wat door de vouwsluiting schuift ook niet te dik zijn.
Je kunt de maat van de band even opmeten en een short bandje bestellen, heb ik voor mijn vrouw ook gedaan.
Kun je gewoon je originele vouwsluiting blijven gebruiken.
Die lussen moet je er afknippen inderdaad.
En dan de band in de vouwsluiting schuiven.
Ik heb voor m’n B-1 een band laten maken en due was ook voor door/gesp. Bij Eugene van Baal heb ik daar een ‘oud model’ vouwsluiting gekocht en dat past perfect.
Enige is dat je de gaatjes ziet waar de doorn normaliter doorheen steekt. Bij een band die voor vouwsluiting is gemaakt zie en zijn die er niet.
Zoals hieronder had ik het eerst met een gewone doorn/gesp en bandlus.
Dat heb ik op de moment bij de AD ook gezegd. Maar zijn antwoord was dat het dan tegendraads gemonteerd is en niet makkelijk om te doen… Ook staat het Breitling logo dan naar de andere kant.
bij mij gaat het goed en voor de logo…
die is zo klein ![]()