Breitling Only Deel IX

Oh is dat hoe je nieuw/oud kunt onderscheiden? Goed om te weten.

2 likes

Ook de uitvoering met het “nieuwe” uurwerk wordt op dit moment niet uitgeleverd door Breitling.

2 likes

Ik heb net andere groepen gezocht en blijkbaar heeft iedereen met het nieuwe uurwerk inderdaad die “vlek” in het midden van het horloge. :persevere:

Maar op de Breitling-website is de oude versie nog steeds te zien zonder dat lelijke ding in het midden. :grin:

1 like

Mooie collectie :grin::+1::+1:

1 like

Ik kocht hem zo dus weet eigenlijk niet beter, wordt erg zuur als je de oude wijzer gewend bent en daar nu zo op afknapt … maar als je horloge goed loopt is het toch prima gewoon zo laten als het is :+1:

1 like

Ze kunnen die ‘25 jaar jubileum’ versie natuurlijk niet blijven verkopen. Ze moeten weer iets anders zoeken om te vieren.

Heeft meer te maken met quality issues.

Hebben jullie het hierover?

4 likes

En we doen weer hier mee de komende week.

Shit, nog ff datum goed zetten.

29 likes

Schitterende Navitimer :ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like

Buiten mijn werk horloge om, doe ik de datum nooit verzetten/goed zetten.
Zelfs de tijd goed zetten is bij mij geen vast gegeven :face_with_peeking_eye:

Erg mooie navitimer!!

2 likes

Heerlijk :smiling_face_with_three_hearts:

26 likes

Leuk, kende deze nog niet. Ook veel info over (horloges uit) het Ernest Schneider tijdperk ?

Bizar!
Dat zou voor Breitling NL toch ook niet goed genoeg moeten zijn? Je zou verwachten dat het voor een horlogemaker zijn eer te na is het horloge niet op minimaal + 0.0/1.0 af te regelen!!?

Of ‘ze’ hebben er geen tijd voor bij BNL, interesseert het ze niet, ‘kost’ teveel tijd (lees: geld!) of het personeel is gewoon onder gekwalificeerd?

Ik snap dat echt niet. Tuurlijk is het binnen spec’s en zodoende volgens de regels ‘goed’ en zodoende klaar genoeg voor hen, maar ik vind het zwakte.
En zeker voor wat je ervoor betaald!

Gelukkig zijn er horlogemakers die het wél kunnen/willen/doen! Mijn Galactic kwam van full service terug + 3.0. En is door Mark van Watchinside in Rijssen ook strak afgeregeld op +0.5!

Ik heb hierna en mede hierom zelf een goede timegrapher, case opening tools, +3.0 leesbril, top schroevendraaier setje, verzameling pakkingen en de juiste siliconenvet gekocht + heel veel YT gekeken om het nu zelf te doen.

Nog leuk om te doen ook, vind ik althans, en heel satisfying!
Heb zelf al een simpel uurwerk uit een Oris 65 op +0.5 stabiel gekregen.

5 likes

Hier weer dit ouwe hok aan de pols :sweat_smile:

20 likes

Het is prachtig :star_struck:

1 like

Duidelijk Schneider tijdperk.
In 2014 bestond de Chronomat 30 jaar en vonden ze het tijd om een “special” uit te brengen.
Dat werd de Airborne met de Aeromacchi op de caseback en daarmee de connectie met de Frecce Tricolori te duiden.
Daarom wil ik er nog eens een Chronomat met het Frecce Tricolori embleem erop bij hebben.
PS: dit is een verkorte beschrijving van een paar uitgebreide artikelen over dit horloge op het www

Blijkbaar wel…
Binnen spec, dus ok.
De “gewone” horlogedrager zal er waarschijnlijk niet mee zitten denk ik.
Wij als liefhebber/verzamelaar/Breitling idioot krijgen hier een bijna hartverzakking van.
Mijn horlogemaker was het ook volledig met mij eens, en hebben hem perfect op +3 (dat was mijn wens) afgesteld, zonder kosten overigens :+1: :+1:

5 likes

Zo na een dikke 3 maanden de klok terug van een full service. Helaas was de vorige eigenaar niet zo secuur geweest met Avenger zodoende was er veel werk aan de klok. Ik ben er super tevreden mee, de komende weken maar eens wat vaker om de pols doen.

23 likes

Hier ook nog steeds oude hok om!

Mooi hé hoe de wijzers gemonteerd zijn… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ben voornemens een dezer dagen maar weer eens te swappen naar m’n nóg oudere ana-digi hok! :smile:

19 likes

Vandaag ook maar even ani-digi. Ik draag hem echt veel te weinig.

17 likes