Inderdaad: ![]()
![]()
![]()
Misschien heeft die horlogemaker in Breda ām wel niet goed afgesteld ?
En waarom naar een andere horlogemaker? ( kan zijn dat hierdoor je garantie vervalt ?)
En je horloge is niet verkloot omdat ie -4 loopt hoor. (wat overigens netje binnen de specs is. )
Zou Breitling maar de kans geven het op te lossen, zal best goed komen.
Gewoon een vraagje , hoe test je je horloge ?
Ik merk dat het uitmaakt of ik het horloge draag, of weg leg en de stand etc kan ook nog schelen ![]()
Zou je het niet een paar dagen aankijken ?
Maar is Rolex dan beter of krijg je een harde plasser van dat kroontje ⦠anders is er genoeg ander moois te koop ![]()
![]()
Dan liever geen horloge. Of ƩƩn van de kermis uit zoān graaibak ![]()
Ik zit net te bedenken, met al die feestdagen voor de deur even aanzien hoe het zich ontwkkeld.
Ik weet het niet, maar misschien moet hij na een full service nog even inlopen of zo ![]()
Nee, dat is niet hoe het werkt.
Nee.
Niet tevreden is gewoon terug.
Komt goedā¦weinig aan de hand
Ik doe zelf altijd 'n test van 6 dagen als die van een service terugkomt, 1ste dag volledig opwinden, wegleggen voor 24u in dial up, afwijking meten en daarna hetzelfde riedeltje voor de andere posities. Na 6 dagen het gemiddelde nemen.
Precies, dat doe ik bij twijfel ook ⦠![]()
Is een Breitling AD met b01 gecertificeerde horlogemakers dus dat zou goed moeten zijn.
En kleine afwijking in de plus vindt ik geen probleem maar een bijna maximale afwijking in de min trek ik nietā¦
Dan zou ik even terug gaan en dezelfde horlogemaker laten kijken⦠die weet wat hij precies gedaan heeft en wat er mee is dat het weer terug staat naar de afstelling voor hij begon ![]()
Eens kijken hoe veel hij morgen afwijkt.
Ben vandaag flink in de weer geweest en heb vanmiddag een flinke boswandeling gemaakt waarbij ik bewust zeer overtuigend met mijn linkerarm heb lopen zwaaien
zodat hij goed opgeladen is.
En anders maar eens terug gaanā¦
Dat snap ik helemaal, zoiets wil ik ook niet. Je betaalt een rib uit je lijf voor je holy grail en dan dit na onderhoud.
Helaas ben je afhankelijk van wie je horloge onderhoud, de ene technicus is niet de andereā¦
Ik heb met beide Breitlings problemen gehad, de Navitimer is in Zwitserland gerepareerd en dat is echt super uitgevoerd. Nu is de Chronomat defect en die is onderweg naar Zwitserland. Beide B01 uurwerken.
Nu maar hopen dat de Chronomat ook super wordt hersteld. Alleen ben ik wel van mening dat bij Breitling er toch vaker wat dingetjes spelen dan bij GS o.i.d.
Net of door massaproductie niet alles meer superfijn wordt gemonteerd en afgeregeld.
Desondanks blijft voor mij Breitling de favoriet ![]()
Net als bij autoās, houd je van sleutel dan koop je een Alfa ![]()
![]()
Ik hoop echt dat ze je goed helpen en het uurwerk weer strak is afgestellen.
*afgesteld
Geen op en neer gaande beweging?? ![]()
Onzin en mee oneens. En te gemakkelijk geredeneerd!
En mss niet verkloot, maar wel onacceptabel vind ik.
Zeker gezien het mij als leek al lukt om een Sellita SW200 strak op tijd te laten lopen. Dan moet een āCertified watchmakerā dat toch ook kunnen.
En als wat ik zeg onzin is, moeten ze de servicekosten ook niet zo belachelijk hoog maken.
Maar dat is slechts mijn mening hoorā¦
![]()
![]()
![]()
![]()
Mee eens!!!
Je kunt en mag dat vinden ā¦
maar ik hoop dat het niet de hobby kapot maakt omdat je iets als normaal ziet wat misschien met wat extra moeite wel kan maar niet wordt geboden.
Lees hun specās er maar op na ā¦
Neem van mij aan, andere merken zijn niet anders en dit alles is niks nieuws
Dat is toch het enige dat ik zegā¦ā¦
Ja , maar je kunt beter mee roepen dat het belachelijk is ⦠ERUIT met die troep gewoon over stappen naar een fatsoenlijk merk ![]()
![]()
Maar wat ![]()
Oja , pak een G-Shock ⦠multiband , weinig kosten aan en loopt op tijd ![]()