Breitling Only Deel IX

Hij zou ongedragen zijn. Maar eerlijk gezegd niet over nagedacht of/dat een oude rubberband op kan raken (als hij ongedragen is).

1 like

Dat is het type rubber band, hoe de tekst gedrukt is zeg maar. Heeft volgens mij niets met de buckle te maken.

Het logo op de sluiting heb ik niet eerder gezien maar kan best een vroege zijn en origineel.

Eerste Diver Pro banden hadden absoluut geen sluiting met opgelegd logo! Die kwamen pas later. Probleem met die banden en gespen is dat ze helaas veel nagemaakt zijn en soms best goed ook. Ook de nieuwere diver pro’s trouwens en gespen voor lederen banden. Tweedehands kopen van zo’n band is echt een beetje tricky.
(Bijja) new old stock komt zeker wel eens voor en moet je gewoon beetje geluk mee hebben of echt een betrouwbare verkoper die eerlijk is en de band destijds echt bij een AD gekocht heeft

1 like

Ah, dank. Ik zal me daar eens verder in verdiepen.

Dank! Ik had geen idee dat die banden zo veel nagemaakt zijn. Ik zoek een 18mm en kom die amper tegen, ook niet in de Diver Pro 3 variant. Breitling heeft die niet op voorraad helaas.

Dit is de band die ik kan kopen, die volgens Gemini imitatie is, maar Gemini gaf ook aan dat dat mede kwam door de pip in de bezel :joy:

2 likes

Voor deze band was er ook nog de “plongeur” strap van Breitling. Heette in de oude chronologs “Diver”, maar in de binnenkant van deze band vind je naast het Breitling logo het woord “Plongeur” (Frans voor duiker…)

Waren er in blauw en zwart, van neopreen gemaakt. Geleverd in 20mm en ook 18mm! Blauw 20mm is nu helaas letterlijk onvindbaar. Zwart 20mm en 18mm kom je nog wel tegen, blauw 18mm ook. Prijzen zijn wel vaak flink gezien de zeldzaamheid. Vooral de blauwe is echt heel mooi :

15 likes

Mooi is de tijd als je er zuinig op bent…

22 likes

Bij breitling was ik nooit zo huiverig voor een oudere rubberband … jaren 90 is wel wat anders zeker als het nog geld kost.

Ik heb ooit een tag heuer kirium op rubber gehad, dat is wel tricky want al die banden zijn intussen oud en er past niks anders op dan rubber of staal.

Mooi is ie zeker … :smiley::+1::+1:

1 like

Met vinger afdruk op het glas :weary:

21 likes

Volgens de verkoper is hij pas een paar jaar oud, stuurt hij me net. Maar ik dacht dat de Diver Pro 1 maar tot de jaren 2000 gemaakt werd? Weet jij dat toevallig?

Klopt, werd vervangen door het model zonder letters. Exacte jaar weet ik niet, maar de Diver Pro 1 is al minimaal twee decennia oud.
Voor welk horloge zoek je een rubber band ?

1 like

Voor een 36mm Superocean, met 18mm lugtbreedte.

Ik kan ook gewoon nergens achterhalen wanneer de Diver Pro 1 uit productie is gehaald. Volgens ai ergens jaren 2000. Maar die betrap ik vaker op foutjes en verzonnen feiten.

18 likes

Een moderne dus?

Het horloge komt volgens mij uit 2019.

Super Avenger iedere keer genieten

22 likes

Eindelijk mn Chronomat GMT bemachtigd.

35 likes

Fijn weekend Breitlingers :muscle:t2:

26 likes

Prachtig die blauwe wijzerplaat :blue_heart:
Gefeliciteerd!

1 like