Als het jeukt moet je krabben! ![]()
En vervolgens gaat het nóg meer jeuken en ga je nog meer krabben!
Ergo: binnenkort zien we je Breitling aanwinsten hier weer wel verschijnen!
Welkom terug!
Als het jeukt moet je krabben! ![]()
En vervolgens gaat het nóg meer jeuken en ga je nog meer krabben!
Ergo: binnenkort zien we je Breitling aanwinsten hier weer wel verschijnen!
Welkom terug!
Not yet not yet ![]()
Sure…![]()
Ik hoop dat ik iets geleerd heb van mijn vorige aankopen en dat is dat ik wat meer geduld heb tijdens het aankopen en er een paar nachtjes over slaap.
Ik heb best wat horloges gehad waarvan ik al vrij snel wist dat het geen blijvertje was.
Ik kan dat nu gemakkelijk zeggen omdat vandaag de boutique dicht is😂
Voor mij heel herkenbaar hoor, zeker ‘vroegâh’, maar al doende leert men.
De kunst is om de aankoopdrang, met bijbehorende hartkloppingen, koortsdromen en maagknoop, idd even te laten bezinken, hoe moeilijk dat soms ook is! De opwinding even laten afzakken en dan nog eens rationeel (bijna altijd schier onmogelijk hij horloge aankopen!) beredeneren.
Het hebben van de zaak is soms ook instant einde van het vermaak. En als dat niet zo is, heb je een blijvertje en dus écht een goede keuze gemaakt.
Voorlopig althans…
Weer eens een leuke frisse NA en zeer waarschijnlijk een HF’s first.
Deze variant van de Navitimer Rattrapante dook voor het eerst op in de chronolog in 1995, het kleinere boekje met de neus van een Concorde op de voorkant. Info en beeldmateriaal was summier en pas in de latere chronologs kreeg dit model veel meer aandacht en trok het ook die van mij
. Het wat complexere uurwerk en de toch nog zeer bescheiden 38mm maakt een extra interessante combinatie, zeker gezien de reputatie van Breitling en (te) grote horloges.
De 18K rotor (die je overigens niet ziet) is ook nog een grappig detail wat deze referentie nog wat meer gevoel van luxe meegeeft.
Er zijn daarnaast maar nauwelijks navitimers gemaakt met opgelegde cijfers, dat maakt deze navitimer ook zeer uitzonderlijk naar mijn idee. Navitimers met lumed arabic dials zijn er natuurlijk talloos, inclusief varianten met op de meest rare manier geplaatste (gepropte…?) nummers, soms ook nog eens afgekapt. Bij de wijzerplaat van deze navitimer rattrapante klopt het gewoon helemaal en is alles mooi in balans. De datum op 04:30 kan je nog iets van vinden schrok mij klein beetje af op de plaatjes maar aan de pols absoluut geen visueel issue!
Deze uitvoering laat de rattrapante complicatie nog bedienen met het nogal quirky extra knopje links op de kast, dat vond ik ook weer een ontzettend grappig detail.
De 18K roségouden heeft een zeer subtiele tint goud en werkt perfect perfect met de blauwe sunburst. Uiteraard is het veel lichter dan de latere redgold referenties van Breitling, maar gevoelsmatig was de legering gebruikt in de jaren negentig ook wat subtieler dan het modernere Breitling roségoud.
Lang verhaal kort : als er ergens in de wereld een untouched en nagenoeg ongedragen exemplaar opduikt voor een gezellige prijs was de keuze voor mij snel gemaakt. Zelfs de blauwe factory croco band in de oude 20-16 maat zat er nog aan bij elkaar gehouden door een roségouden vouwsluiting.
(Het limited nummer van de totaal 100 stuks staat ook op de wijzerplaat op de 07:30 positie, maar heb ik even weg gehaald)
Zoo gaaf zeg, gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!
Heel gaaf!!
PS. Vraag voor de Breitling kenners. Heeft iemand ervaring met de oudere Blackbird?
Vind het het een geweldig model in een mooie maat (39,8?)
Alleen de kast lijkt erg recht, als in geen aflopende lugs. Of valt dit op de pols allemaal wel mee?
Zou deze ook op de stalen bracelet willen kopen.
Bedankt alvast en een mooi weekend nog.
Proficiat, dat zijn de pareltjes ![]()
Ja, deze is mooi. ![]()
Van harte gefeliciteerd!
Gaat niet snel mooier worden dan dit.
Gefeliciteerd
Van harte gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!
De knetter wat een plaatje! ![]()
Geniet ervan, geweldig horloge
Sexy!