Ik deel 100% je mening. Heb ze ook beide. En een rouleaux op mijn super chronomat: deze is gewoon subliem.
Verzamelen is leuk, maar momenteel toch iets te veel
Ik deel 100% je mening. Heb ze ook beide. En een rouleaux op mijn super chronomat: deze is gewoon subliem.
Verzamelen is leuk, maar momenteel toch iets te veel
Wow😍
Mooie wristshot, wat is jouw polsmaat als ik vragen mag ?
Mooi jack trouwens
Ik denk een 18cm, de jack xl
Kleine store in store, niet veel bijzonders eerlijk gezegd. Zit wel in een leuk winkelcentrum gevestigd dus die zou ik wel even bezoeken.
Staat zo gaaf aan de gele Frecce ook!!
Waar zit dat grote verschil in draagcomfort dan in? Ik heb dus nog nooit een rouleaux band gehad of gedragen, dus ben oprecht nieuwsgierig!!
Dat is dus wel mijn bezwaar bij de pilot band, de aanzet vind ik gewoon net iets minder mooi ontworpen. Het is een minder subtiele overgang van kast naar band.
Op jouw (verder prachtige!) wristshot zie je dat goed.
De rouleaux band is best massief, zwaar en enigszins stug. De pilot band daarentegen is met z’n 5 schakels breedte flexibeler en zit daardoor prettiger om de pols.
Qua looks voelt de rouleaux meer vintage, de pilot is wat moderner.
Wellicht is het ook een persoonlijke voorkeur hoor. @KBKRacing; hoe ervaar jij dit?
Oke jammer ja maar ga sowieso toch even kijken ,en dat winkel centrum gaan we vast ook bezoeken dan bedankt voor de tip:sunglasses:
Ja het is plomper en de andere is verfijnder.
Ik zal nog eens moeten wisselen
Volledig gelijkaardig! Maar op leder dragen ze ook wel super fijn
De nieuwe rouleaux is overeigens top! Heb ook de rubberen band, maar draag hem daar zelden op.
Ik vind de Pilot ook heel fijn dragen, fijner dan de Rouleaux die ik op de B01 42 had.
Eigenlijk de fijnste, draag ‘m al sinds 1999, tot ik dus begin dit jaar mijn soort van Breitling holy grail, de B-1 op fighter band kocht.
Die fighter band draagt voor mij persoonlijk nog net iets fijner dan de Pilot band. Heel soepel en lekker gewichtig maar niet te zwaar.
Pilotband vind ik ook erg mooi en typisch breitling. Draag hem ook al sinds 1999 op mijn chronomat.
De Fighter band vond ik ook prettig (zowel op mijn Superocean als op mijn Aerospace gehad). De rubberen band met vouwsluiting op mijn Aerospace (zoals jij die ook hebt) droeg ook top! Goede en gemakkelijke fijnafstelling ook voor in de zomer.
Ten opzichte van de oude rouleaux band draagt het nieuwe type wel weer comfortabel!
De Breitling rubber banden dragen idd top. En die vouwsluiting is prijzig maar m.i. het geld wel waard. Heel snel en makkelijk te verstellen. Niet alleen fijn in de zomer, maar ook met om- en afdoen vind ik.
De fighter band op de Aerospace is wel een andere dan op de B-1. (En op de Chronospace zit weer een net nog andere.)
Deze is die van de B-1.
Iets meer langwerpige schakel dan de Chronospace.
Ik meen ook dat er meerdere typen/soorten Fighter banden zijn.
Wauw, het horloge heeft op de bovenste foto echt een heel eigen feestje met het licht
Goedemiddag Breitlingers
Bericht ontvangen van Dallinger-Leitner dat het bestelde (donkerbruine) leren bandje met Breitling vouwsluiting binnen is. Ik ga medio september weer naar Oostenrijk en laat het dan monteren. Zal dat uiteraard ook hier posten.