Jij maakt er wel werk van. Mooi man!
Enkele dagen is wat overdreven, maar er kroop wel wat tijd in…
Ik wilde nu wel eens weten wat de connectie met de Frecce nu eigenlijk precies was.
Breitli g heeft doo Schneider (voormalig CEO van Breitling) een hechte band met de Frecce opgebouwd.
In 1983 wilde de Frecce een speciaal voor hun ontwikkeld horloge.
Er waren wat concurrenten, maar uiteindelijk won de Chronomat.
Hiermee ontstond, zo bleek later een onlosmakelijkke band.
Er zijn inmiddels al 7 generaties horloges ter ere van de Frecce Tricolori.
Er blijkt best veel symboliek achter de afbeeldingen van de vliegtuigen op de caseback te zitten.
Zo staan er op de 3e generatie 9 vliegtuigen afgebeeld terwijl het team uit 10 vliegtuigen bestaat.
Waar is nr 10 dan ???
Blijkt nr 10 een soloist te zijn, vliegt alleen maar in formatie mee bij sommige manoeuvres zoals bijv. de “Man missing” formatie, uitgevoerd wanneer een belangrijk iemand begraven wordt. Het vliegtuig verlaat dan op een bepaald punt de formatie door steil omhoog weg te vliegen.
Best interessant die weetjes
De geschiedenis hoort voor mij een beetje bij de hobby.
Nieuwe blauwe “Nascar” wijzerplaat in de witgouden Repetition Minutes Aerospace laten monteren. Echt Superclean dit!! De oudere zwarte plaat met dunne lumed numerals was toch ietwat saai…. Vond ik dan.
Heerlijke foto! Deze Red Arrows is toch echt wel tien keer fraaier op staal dan op (whatever) type leer/rubber. Moet toch maar eens gaan speuren naar een betaalbare NOS rouleaux band, dat zou echt een dikke uber Breitling combo worden ook !
Ik heb een quasi perfecte rouleaux, maar vind de pilot mooier. Gisteren de bullet er nog afgedaan
Ik heb beide banden; de pilot en de rouleaux. De rouleaux is echt über Breitling, maar de pilot draagt vele malen comfortabeler.
Deze Frecce Chronomat werd (naar ik meen) destijds naar keuze geleverd op een pilot band, rouleaux of geel leder met vouwsluiting. Die laatste is ook wel een bijzondere combinatie. Op rouleaux kom je ze echter weinig tegen.
Komt weer genoeg moois voorbij
Is dit een leuke zaak? Wij gaan in Januari heen en zitten er vlakbij in een hotel,dus wil daar ook even kijken natuurlijk😎