Check ook of de Emergency ( gps ) nog functioneert… Wat ik heb gezien / gehoort, dat als je de gps in werking zet en is geen noodgeval dan betaal je ervoor.
Gewoon batterij van de zender eruit
Kwam dit overzicht nog tegen
Wat ik heb gehoord is dat er helemaal geen gps in zi .Wel een zendertje die een signaal kan versturen. En misbruik daarvan kan wel strafbaar zijn.
Lijkt me logisch.
Een GPS is een ontvanger. Die luistert naar het signaal van 3-5 satellieten en berekent daarmee zijn eigen positie. “Ik ben hier.”
Hij zendt geen signaal of positie uit, dus de satellieten “zien” het toestel niet. Zou ook wat zijn, mochten satellieten de posities van al die toestellen moeten volgen. En die toestellen een batterij zouden hebben krachtig genoeg om een permanent signaal bij de satellieten te krijgen.
De Breitling heeft een zender, een baken dat actief zijn positie uitzendt. Dat signaal wordt opgevangen en verwerkt, waarna de nodige acties eraan gekoppeld worden. “Hij is in nood en hij zit daar.”
It transmits a first digital signal on the 406 MHz frequency intended for satellites and lasting 0.44 seconds every 50 seconds; as well as a second analog signal on the 121.5 MHz homing and rescue frequency, lasting 0.75 seconds every 2.25 seconds. That first frequency is monitored up by Cospas-Sarsat, an international search-and-rescue operation. The watch’s rescue signal will remain operational for 48 hours.
Since February 2009, the Cospas-Sarsat Satellite System has not monitored the 121.5/243.0 MHz frequency; however, the signal transmitted by the Emergency was never strong enough to be picked up by satellite, and Breitling has announced that, as these frequencies will still be monitored by aviation, particularly during the localization phase of a rescue attempt, there are no plans to modify the signal’s frequency.
De Emergency is bedoeld voor piloten. Normaal gesproken worden vliegtuigen permanent gevolgd en reddingsacties dan ook gestart ten laatste enkele uren na de noodsituatie.
Wat de films ook zeggen, je garmin gps is dus niet traceerbaar. Je telefoon wel, maar dat heeft niets met het gps gedeelte te maken.
Nee, want er zit geen GPS ontvanger in. Het horloge weet zijn locatie niet. Er zijn wel ELTs die een positie meezenden, maar dit is er niet een van.
Commercieel meestal wel, en ook niet altijd trouwens. Niet-commercieel zeker niet altijd.
Klopt natuurlijk. Het baken zendt niet zijn coordinaten, enkel een signaal op basis waarvan de ontvanger de locatie van het baken kan bepalen. Dat was wat ik bedoelde, maar ik ben helemaal akkoord dat ik dat zeer dubbelzinnig verwoord had.
Wat het tweede deel betreft, een vliegtuig wordt meestal binnen x uren ergens verwacht (ook de landbouwvliegers in amerika). Als het tuig niet komt opdagen, laat de reddingsactie meestal geen uren op zich wachten.
In VS begint de procedure 30 minuten na te niet binnen op geplande tijd IFR, of 60 minuten VFR. Dan gaan ze eens bellen, en echt geen vliegtuigen en helicopters de lucht in sturen.
Als je geen vliegplan hebt doen ze niets, want ze weten niet dat je er bent
Als ik dan op zo’n breitling emergency moet gaan vertrouwen …
Beter dan als je dat als random persoon zonder vliegtuig moet doen, want dan komen ze misschien na 2 dagen op gang.
Weer zo’n topper , ooit precies zo’n gehad toen ook nog met utc (utc was toeval).
Gaat er denk ik wel weer een keertje bij komen
Heel gaaf ding ook!