Breitling Only Deel IX

Thanks! Ben er heel tevreden mee. Er is nog veel moois van Breitling, maar hiermee kan ik mooi afwisselen :partying_face:

De Orbiter krijgt natuurlijk wel veel draagtijd sinds die er is. Hier in 't avondzonnetje :sunglasses:

18 likes

Mooi @Jooost ziet er echt top uit!

@Mozaiek welkom terug en een prachtige Navitimer. Heerlijk.
Je had dus toch nog ergens fotos verstopt op je telefoon!

Ik heb deze vanavond om, gewoon om een beetje een Sketchy dude :sunglasses: te kunnen zijn:

16 likes

Is dat de originele titanium? Is dat niet een ander model op deze generatie? :slight_smile:

Edit jouwe is iets recenter precies

14 likes

Klopt op papier 2007 en op de band staat dat ook :blush:

Op het wijzerblad kun je ook verschil zien bij de latere staat “chronometre emergency” boven het onderste display

En de nieuwere Emergencies hebben ook dikke cijfers op de kwartieren ipv dunne soort van lume sliertjes! (The playdough dials)

Toevallig is mijn oranje plaat dan weer een speciaaltje want dat is een heuse “servicedial” . Geen chronometre, maar wel weer dikke cijfers!

Hier ook meteen voor @Jooost de specificties van de zender als je eens gered wil worden. Dan weet je waar je rekening mee moet houden :smile:
Vooral de 400 kilometer transmitting range op een lage berg is wel echt een serieuze prestatie voor een zender van het formaat polshorloge!

Wel leuk een derde emergency hier, als ik het goed onthouden had heeft @Steef er ook eentje of zelfs twee ??

12 likes

Prachtig, deze wijzerplaat combineert overigens echt fenomenaal met de originele bruine calf strap van Breitling!

1 like

Wat zijn de specs dan van de 2003 versie?

Zelfde specs! Alleen uurwerk is ietsje anders.

De eerste generatie Emergencies (met enkel de 121.5Mhz zender) hebben allemaal hetzelfde zendertje, destijds onwikkeld door Dassault in samenwerking met Breitling (Dassault is nogal een grote speler, en bouwt naast bizzjets ook gevechtsvliegtuigen)
Het uiterlijk, formaat en de vele knoppen en kronen van de Breitling Emergency is simpelweg niet voor iedereen weggelegd, maar het is gewoon echt een huzarenstukje micro-techniek, zeker voor de tijd 1995 toen hij op de markt kwam.

1 like

Eentje inderdaad. De Orbiter is weer weg.

16 likes

16 likes

Het digitale gedeelte van mijn Airwolf blijft knipperen en de verlichting doet het niet meer. Nou is er in mei een nieuwe batterij in gegaan dus dat moet goed wezen. Iemand een idee hoe dit kan?

1 like

Je zou toch denken dat het een slechte / oudere batterij is geweest … :thinking:

2 likes

Deze blijft genieten, heerlijk

13 likes

14 likes

Het zou kunnen maar heb het bij Timefix laten doen en die is toch wel goed maar zal hem contacten. Dank je wel

1 like

19 likes

Heeft iemand toevallig nog een rubber strap met deployment clasp in de la liggen die weg mag?

Iedere keer neem ik me voor de band gewoon te houden als ik een breitling verkoop maar iedere keer gaat het weer mis. Nu voor de vierde keer op zoek :face_with_peeking_eye:

Van titaniumband weer op de zwarte band gezet …zat al te denken , blauw rubber erbij :thinking:
Oja heb nog een blauwe liggen :joy:

18 likes

19 likes