Een niet orgineel breitling bandje, maar doe hem er soms om te matchen met schoenen en riem
Howā¦heel modebewustā¦
Is dat ook een originele Breitling canvas band? (Met contrasterende stiksels?)
Dat is de military band
Weer terug van Breitling na service onder garantie. Loopt nu heel keurig, 1 tot 2 seconden.
Zeer tevreden

Vandaag de stalen band op maat gemaakt wel ff wennen zon vlinder sluiting. Ik gok snel weer terug naar rubber.
Ik heb mijn nieuwe B01 binnengedaan op 13 feb 2023ā¦terug op 10 maartā¦
ze loopt smorgens teveel voor,smiddags weer achter, savonds weer teveel voor⦠heel raar.
ik deed ze binnen omdat ze op 24 uur 10 a 12 sec voorliepā¦
nu is dat afwisselend van + 7 sec naar +2 sec naar -3 secā¦
pff⦠moet die nu weer binnen ? ik weet het niet goed meerā¦
Nieuw gekocht op 03 feb 2023ā¦
Ik zou me gewoon niet te druk maken, het zijn mechanische horloges. Dat die niet precies op de seconde lopen is juist de charme. Als je supernauwkeurig wil dan moet je toch echt naar quartz overstappen.
Als je eerst begint om te kijken wat die doet als je hem in elke positie 24 uur lang weglegt, waarbij je het horloge opwind voordat je hem in een andere positie legt.
Als het gemiddelde na 6 dagen niet -4~+6s is maximaal dan is zou je het weg moeten brengen.
Idd is de charme van mechanisch⦠Hoe je het horloge weglegd kan ook nog een beetje van invloed zijn. Misschien dat eens proberen.
Voor mij de mooiste ever! In 1998 liep ik als 25 jarig broekie bij Boers in Vught binnen om dezlfde met stalen band uit de etalage te kopen. 1,5 jaar lang alle avonden in het weekend en feestdagen gewerkt om de 6300 gulden af te tikken. Jammer genoeg jaren later verkocht op MP, altijd spijt van gehad. Als ik er een in mint conditie kan kopen zal ik het niet laten.
Wind je het horloge eerst op voordat je het gaat dragen ? Met een slag of dertig heeft hij een mooie gangreserve en blijft hij waarschijnlijk wat consistenter lopenā¦
Ik heb 3 Breitlingsā¦Old Navitimer en Super Avenger II⦠die lopen gelijk het moetā¦
De nieuwe B01 draag ik dag en nacht al van 10 maartā¦
Het zal wel liggen aan de activiteiten die je door de dag doetā¦ik zou het anders niet wetenā¦
die andere Breitlings hadden daar geen last van.
Slapen is ook een activiteit maar met minder beweging uiteraard⦠Misschien ben ik wat te perfectionistisch op dat gebied. Misschien heb ik bij die anderen niet te nauw gekeken naar die seconden⦠maar ja⦠het zou toch niet mogen.
Op de dag dat ik het uurwerk ging ophalen heb ik het manueel opgedraaid uiteraard, maar aangezien het een outomatisch uurwerk is hoef je het toch niet op te winden als je het dag dagelijks draagt�
Ik heb het nu nog eens opgedraaid⦠een 20 snokjesā¦
Ik moet wel zeggen dat het spannend begint te wordenā¦voorlopen achterlopen gelijklopen⦠en dat allemaal op 24 uurā¦
Mijn Chronomat B01 42, nieuw gekocht in januari 2022 liep ook wisselend. Sommige dagen +1 sec./dag andere dagen weer +3 sec./dag. en ās nachts lag ie op zān rug. Liep i.i.g. altijd sneller, nooit langzamer.
Ik had ook het idee dat het samenhing met de datum, ik weet niet of het kan, dat de datumschijf stand invloed heeft, maar voor mān gevoel liep ie begin van maand preciezer dan later in de maand?
Ik keur hem goed