En loopt ie anders ?
Misschien eens wat flosdraad voor je tanden gebruiken bij mij heeft dat geholpen.
Kroon helemaal uittrekken en dan met flosdraad een lusje maken en over de tube halen. Paar keer goed heen en weer halen scheelde bij mij al een stuk met dichtschroeven van de kroon.
Het is een raar uurwerk…smorgens 2 sec achter…rond 1000 uur gelijk…smiddags 3 sec voor…rond 1700 uur 5 sec voor…rond 2000 uur 2 sec voor…rond 2300 uur 1 sec achter…maar ik fixeer me er niet zo erg meer op…maar ja…ben wel een pietje precies. Maar mijn avenger II loopt bijv. 5 sec voor…maar nooit achter op 24 uur…terwijl mijn Old navi dan weer 6 sec achterloopt op 24 uur…Het zal wel met rust en beweging te maken hebben…
Meerdere keren per dag timen is onnauwkeurig, het moment dat je in bv de watchcheck app op de knop drukt (te snel of te langzaam op de seconde dat die het moet meten), rekent die over de verstreken tijdsduur uit wat de afwijking op 24 uur is, dan kan een afwijking van 0,4s sneller drukken al snel een paar seconden per dag zijn als er maar 6 uur verstreken zijn tov de laatste meting.
Wel fijn om zo info op te nemen…en bij te leren…
Helemaal mee eensch!
Mooie, cleane dial! Heel rustgevend en strak op de een of andere manier.
Deze ziet er ook nog zeer netjes uit!
Ben er ook zo af en toe naar een aan het kijken, voor erbij. Is 40mm, niet?
Klopt 40mm
6 meetmomenten op een dag
Hoe loopt hij na een week?
Heel raar…maar in het algemeen is er een constante in het voorlopen en achterlopen.Uiteindelijk komt het goed inzake juist zijn…het voor-en achterlopen is tijdbepalend en steeds is er het moment van en-kele sec…tot dan weer 0…wat ok is…raar…maar blijf er nu kalm mee…trouwens…hier veel bijgeleerd.
Moest het zo zijn dat ik er stress van krijg doe ik hem terug binnen…
Ik gebruik deze app wel eens voor de Avenger GMT. Verschuif ik de GSM over of langs het horloge dan scheelt het een paar seconden. Is natuurlijk geen timegrapher of zo…
Maar na reparatie loopt ie wel keurig met 2 sec afwijking op de 24 uur.
Meer dan tevreden

Is een Breitling galactic A7234853/A784
Bij timepiece bank staat er momenteel een te koop.
https://www.timepiecebank.com/en/breitling-galactic-29mm-case-steel-bracelet-mother-of-pearl-dial-ref-a7234853a784
Ik was vanmiddag met m’n horloges bezig en kom de verleiding niet weerstaan de Breitling voor het eerst in maanden weer eens uit de rol te pakken…