Breitling Only Deel V

Heerlijke combinatie weer Bernd! :blue_heart:

1 like

15 likes

Prachtig, met diamanten op de camping. Pass me the sugar please :wink:

1 like

Is 1 van mijn eerste Breitlings, inmiddels 16 jaar oud. Draag hem maar zelden, maar zo in het zonnetje mocht hij eens een keer mee naar de camping :sunglasses::sun_with_face:

Thanks Mies :muscle:

Vandaag eindelijk tijd gehad om Breitlings te gaan passen. Vanmiddag even bij Kopmels langs geweest en de nieuwe SuperOcean 44 en de Super Chronomat 44 gepast. Altijd gezellig daar met een gezellig praatje en een kopje koffie.

De nieuwe SuperOcean 44 is mooi maar ik had direct al het gevoel dat hij niet mooi voor mij is. Ik heb er totaal geen klik mee. Ik vind het vorige model SuperOcean 44 (die ik al heb) een stuk mooier en gewoon een blijvertje! Dus de nieuwe kan ik definitief uit mijn hoofd zetten.

De Super Chronomat 44 is echt een topper! Vooral met rubber band. De stalen rouleaux band is het niet voor mij. Ik heb de blauwe gepast maar die is het qua kleur niet, veel te veel te blauw. De zwarte lag er alleen op stalen rouleaux met utc, de band vind ik niets en de utc maakt het er allemaal niet mooier op. De versie met de lichtblauwe plaat is om je vingers bij af te likken, wat is die mooi zeg. Maar daar gelijk het nadeel, hij kost 12k en dat ga ik er niet voor uitgeven. Dus dan zou het de zwarte op rubber moeten gaan worden. Maar vind ik hem dan echt mooier dan mijn Avenger Chronograph 45? Niet perse eerlijk gezegd. Voor mij is de Avenger Chronograph 45 gewoon de oer Breitling en die moet ook gewoon blijven!

De bovenstaande foto’s zijn plaatjes voor de sfeer. Hieronder zoals ik vanmorgen de deur uit ben gegaan, nog steeds van geniet en ik gewoon super blij ben met dit horloge!

Zijn de kriebels dan voorbij? Nee ik denk het niet en ik denk dat ik de jacht ga openen op een mooie (liefst in nieuwstaat) Blackbird 44.

19 likes

Das toch mega gaaf, heel wat anders dan alles wat je vandaag gepast hebt.
Maar oef, wel enorm gaaf.

Ik klaar met ravotten, hapje eten en een koud pilsje lekker in de tuin en daarna eens wat moois uit de kluis toveren.
Deze mag af tot morgenvroeg.

12 likes

Een prachtig kado voor 20 jaar in dienst! Een onverwachte NA, maar wat is deze fijn!

32 likes

Echt schitterend :ok_hand:t2: wat een aanwinst ! Gefeliciteerd

2 likes

Ik heb ook al verschillende keren gekeken naar dit model. Ik wil het toch eens vragen hier, ben ik de enige die deze dials lastig vind om in één oogopslag de tijd snel af te lezen?
Op de een of andere manier blijft me dat opvallen. Ik denk door de maat van de dial en de vorm uitvoering van de indexen en wijzers?

1 like

Yes

Of zal ik. Duo’tje…:face_with_hand_over_mouth:

30 likes

43mm valt niet tegen :slightly_smiling_face:

17 likes

Mooi duo :+1:t2:

1 like

Ik heb er absoluut geen problemen mee om eerlijk te zijn :thinking:

2 likes

Ik zet een horloge niet eens op tijd als ik deze om de pols doe.
Alleen de skyracer staat netjes op de juiste tijd/datum.

Live verslag

15 likes

Je mag hier in Stockholm ook je B01 laten service :grin:

9 likes

Gelijk hier mijn NOS Chrono-matic laten testen. Loopt volgens de watchmaker ‘fantastic’

9 likes

Go voor de Blackbird !! Prachtige horloge :heart_eyes::heart_eyes:

20 likes

Over bijzondere exemplaren gesproken…

16 likes

Apart, ziet er niet echt uit als 'n ruimte waar het horloge stofvrij geserviced kan worden.