Ja je bedoelt dan ook de LE van vorig jaar? Met de platina bezel. Erg mooi ja! Maar het zal mij niks verbazen als ze dit jaar nog een productieversie van de Cosmonaute uitbrengen. En dan gewoon volledig in staal.
Er zijn volgens mij meerdere land edities. Zag idd dat de versie die ik bedoelde op runner geleverd wordt…zou zweren dat ik hem op een mesh band gezien had
Dat is een hele mooie,staat ook nog op m’n lijstje
Mooi Breitling lekker kleurtje ook.
Nu de Chronomat weg is ben ik in de markt voor een wat rustiger wijzerplaat.
De kleur moet zwart of (wéér… blauw worden).
Ik heb de Avenger 43 op het oog, maar ook een Baume Mercier Riviera als eventuele kandidaat.
Wat vinden jullie?
Avenger of Riviera?
En Avenger zwart of blauw? (De foto’s zijn niet met stalen band en dat wil ik er wel op).
Verder ben ik niet van plan de volle mep te betalen aangezien Breitling niet zo waardevast is. Ik weet alleen niet of de Avenger een gewild model is en dus wellicht minder makkelijk met korting te krijgen of ook in Roermond?
Hierbij wat foto’s.
De Avenger met zwarte wijzerplaat heeft verreweg de meeste klasse en luxe uitstraling. Zou voor mij een no brainer zijn
Ja die trekt mij tot nu toe ook het meest aan. Normaliter heb ik altijd blauwe dials, maar de kleur blauw van de Avenger vind ik wat vlak en gewoontjes…
De B&M is overigens stukken voordelig dan de Avenger.
Precies dat mbt de wijzerplaat. Qua prijsverschil is het appels met peren vergelijken, Breitling staat echt een dik niveau hoger.
Nou, afgelopen zaterdag afgegeven samen met de garantiepas. Ze konden niet vertellen hoelang het gaat duren dus het wachten is begonnen…
(Avenger naar Breitling om af te stellen, loopt iets te vlot)
Ik vind de zwarte avenger het mooiste van dit trio. Ben je alleen niet bang dat hij te rustig is na de chronomat?
Ik kende de b&m niet,
Deze variant lijkt me erg mooi
Vind persoonlijk de Avenger veel mooier dan de Riviera, en ik ben zelf meer van blauw maar zwart is ook mooi.
De Avenger die je laat zien kom je niet tegen in Roermond want daar liggen alleen discontinued modellen.
Oei… is dat verontrustend? En exemplarisch voor het gebruikte ETA uurwerk?
Ik ben nogal van de precies op tijd lopende klokjes namelijk…
De avenger is chronometer gecertificeerd en moet dus binnen die marge ( -4 / +6 sec per etmaal ) lopen.
Als dat niet zo is dat lossen ze dat bij Breitling vrij snel op.
B&M is echt een merk wat na de jaren 90 compleet de boot heeft gemist vind ik. Geen duidelijk gezicht en ook niet echt heel geliefd bij horloge nerds. De Capeland lijn is het meest bekend.
Nee, denk het niet. De Chronomat heb ik echt in een opwelling aangeschaft en niet goed genoeg over nagedacht. Ik heb het 11 manden geprobeerd, maar kon er geen klik mee krijgen. Ik vind de wijzerplaat ook veel te druk om even snel de tijd te zien (maar ik ben ook behoorlijk kleurenblind, volgens mijn vrouw en dochters, die de Chronomat wel heel mooi vonden, heeft het daar mee te maken) en de chrono functies gebruik ik never nooit niet.
Enfin, heb er gelukkig niet teveel op toegelegd.
Maar nu dus toch weer op zoek naar een stoere eenvoudige Breitling. Ik heb vorige week ook nog een Aerospace Evo bekeken (heb er al eens een gehad 4 jaar geleden), maar vond het toch tegenvallen. Bediening ging heel lastig en de titanium band is niet mijn ding qua gevoel en gewicht.
De riviera is er ook in blauw maar heb ik niet in het echt gezien. Ik vond de algehele feel en presentatie van de B&M overigens wel wat minder dan van de Breitling.
Dat vind ik dus best veel afwijking. De Chronomat deed ongeveer 1 tot 2 seconden sneller per dag en de Datejust die ik daarvoor had week bijna niet af, paar seconden per maand!
Koop dan een quartz.
Nee natuurlijk niet overigens is 8 tot 10 seconden niet raar het is alleen niet binnen chronometer specs.