Navitimers en Chronomats blijven waarschijnlijk nog wel even verkrijgbaar. Een horloge wegdoen is meestal vrij definitief. Het liefst kocht ik vandaag ook ieder horloge wat ik mooi vond, maar de vraag is wat we dan eten volgende week.
Het is leuker om te denken in termen van één horloge iedere 5 jaar. Dan komt het horlogekistje uiteindelijk ook wel vol en heb je er langer plezier van.
Breitling is voor het HF meestal al een ding (als in niet populair) en 45mm is niet voor iedereen weg gelegd.
Verkoop zal daarom op HF lastig worden. Als je er zelf blij van wordt dan zou ik deze lekker houden en daarnaast voor een Navitimer gaan. Of eventueel inruil bij een GD als er ergens een Navitimer te koop wordt aangeboden maar dan komt ook niet vaak voor.
Ik ben het met Vinner eens.
Gewoon houden, potje aanvullen en rustig jagen op de gewenste Navitimer.
Mocht die ineens op je pad komen kun altijd nog aan inruilen denken.
Just my two cents
Denk dat het op HF wel meevalt; ik zie weinig negatieve reacties, maar niet iedereen is een liefhebber. Dat begrijp ik ook wel weer. Deze uitspraak kwam voorbij en is wel toepasselijk voor het merk:
Wat betreft verkoop denk ik dat Vinner gelijk heeft. Breitling is voor de meeste te uitgesproken en als ik naar mijn eigen polsgrootte kijk, is 40mm ook echt de max. De vraagprijzen op HF zijn m.i. ook structureel te hoog en de verkoopprijzen te laag. Voor minder populaire modellen zul je minimaal 10% onder de laagste prijs op Chrono24 moeten zitten en dan beginnen onze HF vrienden met afdingen. De eerste afschrijving als er geen Rolex op staat doet gewoon pijn, punt.
Ik denk dat @Ypuh het goed heeft verwoord. In mijn horlogegroep ben ik bijvoorbeeld de enige met meerdere Breitlings. Op een na dan bedenk ik mij net die een Navitimer heeft. Je vind Breitling mooi of niet mooi, er lijkt geen middenweg te zijn. Er zijn zelfs mensen die denken dat een Breitling bij autoverkopers hoort. Noem mij nog een merk waar die sticker op zit
Het merk plakt aan autoverkopers, niet zo zeer één van jouw schreeuwerige voorbeelden. De voorbeelden zijn dan wel weer goed gekozen dus je herkent het ook. Je vergeet deze:
Die rode zou wat schreeuwerig kunnen zijn, maar op een leuke manier denk ik! Best een aantal moderne Breitlings kan ik zeer zeker waarderen, maar haalt het niet bij de charme van dit gedateerde spul. Dit vind ik waar voor je geld, stoer maar toch ook weer speels. En zwarte en grijze wijzerplaten zien we al genoeg!
Als je er een snelle blik op werpt lijkt het net of de rechter wing door de opening van de uurwijzer heen steekt! Nee ik heb (nog!) niet gedronken vandaag!