Is dat een OEM canvas? Ik heb die vouwsluiting ook met een OEM alligator lederen band. Ik dacht dat deze vouwsluiting alleen voor leder was.
Mocht hij te weinig polstijd krijgen dan kom maar door. Ik neem hem over.
Ja is origineel Breitling.
Het is eigenlijk een band voor een normale doorn/gesp sluiting. Ik heb daarom het losse lusje eraf geschoven en het tweede ‘vaste’ lusje weggesneden.
Het blijft voor mij toch echt een raadsel waarom vintage Breitling zo ontzettend zwaar ondergewaardeerd blijft….
Wellicht kan ik met deze nieuwe aanwinst wat meer mensen enthousiasmeren
De knalrode Red Arrows variant die ik sinds paar maanden heb gaf me zo veel plezier dat ik de talloze andere uitvoeringen ook wat extra aandacht gaf tijdens het struinen door de oude chronologs. Zo veel kleuren, zo veel logo’s en zo veel aerobatic teams met een “eigen” Chronomat in de nineties!
Ik heb een zwak voor witte wijzers, vind dat horloges een buitengewoon sportief smoel geven. Meestal ook nog veel beter leesbaar dan zilver- of goudkleurig. Dan nog een scheutje military look er bij in vorm van een arabic wijzerplaat voor nog meer sportiviteit. Arabic dials zijn bij vintage en moderne chronomats toch wel zwaar in de minderheid. Uiteraard levert Breitling dit stoere aeronautical ensemble destijds met de iconische band van blauw haaienleer die nu OEM helaas niet meer leverbaar zijn.
Maar waar kom je dan op uit ?
De blauwe Chronomat Thunderbirds uit 1994 natuurlijk!
En dan ga je zoeken en blijkt er gewoon weer ergens aan de andere kant van de chrono24-wereldkaart een nagenoeg ongedragen exemplaar te langslapen waar iedereen blijkbaar achteloos voorbij klikt.
De cijfertjes hebben al een voorzichtige patina die de leeftijd van dit Breitling icoon op respectabele leeftijd accentueren. Ik heb verder ook nog niet veel horloges gezien waar de decoratie en texture van de subdials zo subtiel is. Bijna onmogelijk om te fotograferen.
Het betreft hier een longitude wat betekent dat er nog een extra wijzer aanwezig is voor een tweede tijdzone. Het is wel een enorm druk horloge, het logo van de Thunderbirds spat er uit en dan ook nog de arabic markers. Persoonlijk vind ik het subtieler om de extra wijzer te “verstoppen” achter de urenwijzer. Andere meningen hoor ik graag!
Kiekeboe!
Super leuk. Die Red Arrows vond ik ook gaaf, maar deze zou ik vaker dragen. Misschien eens een plaatje van beide naast elkaar?
Ook leuk dat ze nog in goede staat te vinden zijn. Het zijn ook wel collectersitems vermoed ik. Pakweg €3.000 is niet veel voor een z.g.a.n. vintage Breitling, maar als ik naar mijzelf kijk is het toch ook weer net teveel om uit te geven als ‘fun-money’. Voor mensen met een kleinere collectie is het (bij wijze van) toch een halve Explorer, Navitimer of Speedmaster, of een Tudor BB58 die je iedere dag dragen kunt en bij eventuele doorverkoop binnen een week verkocht hebt.
Heb je een wat grotere collectie dan begrijp ik het plezier van het uitzoeken, lezen en jagen op de meer uitgesproken/onderbelichte modellen. Fijn dat wij daar op deze manier ook van mee mogen genieten!
Jij heb echt een neus voor mint, vintage pareltjes!
Geweldig!
Gefeliciteerd met dit pareltje!
Dat verklaart alles. Goede tip wel!
Dat is een goede vondst., proficiat
De foto van de Red Arrows heeft mij wel getriggert om eens verder te kijken naar “vintage” Breitling’s.
Die zijn een regelrechte ramp, zo erg zelfs dat ik ze aan het verzamelen ben.
Zeker waar, daarom ben ik gaan zoeken naar een navitimer met arabic wijzerplaat en uiteindelijk gevonden ook
Misschien toch een nepper
Volgens mij ligt het aan de weerspiegeling langs de bovenrand. Hij zit gewoon in het midden
Ik snap het helemaal. Wat blijft het toch een schitterend model!
Ik heb er een haat/liefde verhouding mee en heb hem in het blauw staan omdat ik graag een Chronomat of Navitimer wil. Maar nu ik hem weer om heb is het alleen maar liefde…
Misschien toch maar weer uit het blauw halen en Chronomat en Navitimer uit mijn hoofd zetten en tevreden zijn met wat ik heb?
Herkenbaar gevoel. Ik zou hem nog even houden, want dit klinkt alsof je spijt gaat krijgen
Navitimers en Chronomats blijven waarschijnlijk nog wel even verkrijgbaar. Een horloge wegdoen is meestal vrij definitief. Het liefst kocht ik vandaag ook ieder horloge wat ik mooi vond, maar de vraag is wat we dan eten volgende week.
Het is leuker om te denken in termen van één horloge iedere 5 jaar. Dan komt het horlogekistje uiteindelijk ook wel vol en heb je er langer plezier van.
Breitling is voor het HF meestal al een ding (als in niet populair) en 45mm is niet voor iedereen weg gelegd.
Verkoop zal daarom op HF lastig worden. Als je er zelf blij van wordt dan zou ik deze lekker houden en daarnaast voor een Navitimer gaan. Of eventueel inruil bij een GD als er ergens een Navitimer te koop wordt aangeboden maar dan komt ook niet vaak voor.
Ik ben het met Vinner eens.
Gewoon houden, potje aanvullen en rustig jagen op de gewenste Navitimer.
Mocht die ineens op je pad komen kun altijd nog aan inruilen denken.
Just my two cents