Datora is top , de B2 is zeker wel geinig … maar voor mij aan de drukke kant.
Door het drukke wat lastig, of je krijgt een klik of bent er misschien zo klaar mee
De B-2 staat nog op mijn lijstje omdat ik nog geen idee heb welke Superocean ik zou willen toevoegen, er zijn er zo véél.
Ik heb op chrono 24 een zoekopdracht uitgezet, en dan alleen in Nederland en full set.
Dan kan ik ze makkelijker gaan bekijken.
Zien wel waar het schip strand, ik heb de tijd…
Ik hoop op een Chronomat GMT 40 in two-tone …
Voor nu even de chrono gepast, opzich mooi maar dat wordt wachten niet of maar wanneer de 40mm two-tone uit gaat komen … want dat kan niet anders
Mooie combi
Mooi!
Hoeveel Breitlings heb jij wel niet?
Op dit moment 3
Wel lekker kiezen uit 3 toppers
Bijna NOS Chronomat met Thunderbirds plaat De plaat was volgens Breitling nog niet vol genoeg en dus ook nog maar wat lumed Arabics tussen gepropt
. Deze had ik al een poosje en eerder hier gedeeld.
Maar nog niet eerder hier gedeeld is deze recentere aanwinst, en dat mag je gerust een vintage ultra Breitling-quirk noemen. Online is er maar heel weinig over te vinden en met zo weinig bronnen dus ook geen idee of het allemaal klopt…
Deze chronomat is uitgebracht in China en Hong Kong ter nagedachtenis aan het overlijden van Don Xiaoping in 1997.
Don Xiaoping was een prominente en succesvolle staatsman. Tijdens zijn regeerperiode (r. 1978 – 1989) kende het land een forse economische groei, hoewel er ook veel ongelijkheid kwam en een groeiende kloof tussen arm en rijk.(bron : wikipedia)
De Chinese tekens op de wijzerplaat zouden zijn gemaakt door zijn dochter en betekenen “hoogvlieger”, voor mij ook echt de enige reden die ik kan verzinnen dat Breitling zich destijds heeft gemeld met de gedachte laten we daar eens een horloge voor maken !
Er zijn er maar 188 van, zowel in geel als rood uitgebracht. Op basis van het zeer summiere aanbod en informatie online is de gele vermoedelijk nog veel zeldzamer dan de rode. Dit gele bijna NOS exemplaar lag uiteraard weer bij een Japanse handelaar voor een relatief zacht prijsje dus kon ‘m niet laten liggen. De tekens op de wijzerplaat vind je als gravure ook in de deksel.
Best een apart ding toch?
Zeker super apart , zeker met alle info erbij …
Van harte, met je super duo
Dat kun je wel stellen ja.
Interessant verhaal achter dit horloge.
Geweldig dat je zo’n exemplaar gevonden krijgt, proficiat