Breitling 140 years in 140 stories.
Ik had eerder beloofd de Breitling gemeenschap op de hoogte te houden over dit boek.
Het boek is vanaf 22-10-2024 verkrijgbaar bij Bruna (€ 99,-) en bij Bol (€ 87,-)
Zijn bij beide te reserveren, wat ik zelf voor de zekerheid bij Bol gedaan heb
Wanneer het bij Breitling zelf te verkrijgen is, is mij nog niet helemaal duidelijk en weet ik ook niet wat het daar kost.
Aantal pagina’s: 288
Taal: Engels.
Heb ik geen last van…
Thnx voor de tip
Foto van een tijdje terug, maar leuk om te delen.
In de boutique van Antwerpen hadden ze 2 gave tourbillons. De platina hadden ze niet meer, maar de wit en roodgouden wel, ik mocht er eentje passen! 60k had ik ff niet op de rekening staan
Als je ze allebei had genomen had je misschien wel wat korting gekregen
Kan me voorstellen dat dit voor de meeste Breitling liefhebbers net wat te heftig is maar deze vrij zeldzame maar beslist originele Breitling banden zijn ook echt weer topkwaliteit hoor! En een finish die redelijk uniek te noemen is! Dit is de oranje 20-18mm Sahara Leather “Naranja” variant!
Voor wat het waard is…. Ik heb (bijna) new old stock Chronomats uit de negentiger jaren waar nooit iets aan gedaan is. Lopen eigenlijk allemaal als een zonnetje met gezonde amplitude.
Een Superocean uit dezelfde tijd die veel gedragen was stond gortdroog en liep matig. NOS Superocean ongedragen liep ook weer als een zonnetje… 30 jaar oud!
Met die moderne dingen lijkt me enkele jaren interval echt totale onzin, maar daar zijn anderen het weer niet mee eens.
Mijn chronomat heeft net service gehad en kreeg het advies om na 8 jaar weer te doen.
De uurwerken die vroeger gebruikt werden, waren een stuk robuuster. Grotendeels 7750 (varianten) en 2824.
Hier ook een 19 jaar oude Chrononat Evo die ik NOS gekocht heb. Amplitude van 290 en loopt +5s/d
De inhouse uurwerken hebben meer behoefte aan onderhoud en kunnen eigenlijk alleen door Breitling geserviced worden.
Je moet even goed de garantievoorwaarden lezen. Ik heb nooit een inhouse gehad, maar volgens mij staat er in dat je, om in aanmerking te komen voor de 5 jaar als aanvulling op de 2 jaar wettelijke garantie, aan de voorschreven service intervallen moet voldoen. Dus ieder jaar een check/klein onderhoud.
Als de garantietermijn voorbij is zou ik ze gewoon lekker dragen tot er iets aan gaat mankeren. Dat kan na 5 jaar zijn, maar misschien ook wel 9. Het is niet dat het uurwerk in de soep loopt zoals bij een auto als je hem 100k km geen nieuwe olie geeft.
Na 1 jaar moet je hem weg brengen voor een kleine service, deze is gratis. Doe je dat niet dan vervalt de 5 jaar garantie
Ik heb dat telkens op 2 jaar gedaan…
Dat is wat van Baal me vertelde en zo is het ook gegaan
Maar als ik het opzoek vind ik inderdaad 2 jaar.