Breitling Only Deel VII

Absoluut! Ik vond het ook al zo vreemd dat al z’n horloges ineens in het blauw stonden.
Heel jammer dat hij ermee gestopt is :pensive:

5 likes

Motorrit Eersel…was daar jaarmarkt…volk…koppenlopen.
Wissel bij thuiskomst…

21 likes

:heart_eyes: @Sjorsson

25 likes

Volgens mij werkt z’n vrouw bij een Breitlingdealer…
Als het tenminste dezelfde seamaster is van een ander forum vroeger.

1 like

Ik werk al sinds 2007 niet meer in de horloge wereld :wink: en heb dat ook maar een jaartje gedaan. Ben dus net als alle andere HF leden een gewone liefhebber :+1:t2:

10 likes

Had je partner, Seamaster, er geen zin meer in?
Wel jammer. Hij heeft een mooie collectie.

1 like

Poh , dat kun je wel zeggen :star_struck:

2 likes

Dat is een feit.
Let op: hij komt straks terug onder een andere naam met 2 volgouden Breitlings :wink:

Ik heb een technische vraag voor de echte kenners; ik wilde mijn Premier weer om de pols doen.
Eerst even iets opwinden en dat voelde heel normaal, net als anders maar ineens ik voelde en hoorde na een aantal slagen een “tikje” en ging het opwinden ineens een stuk lichter, is dat normaal, een soort beveiliging of zo ?
Het horloge loopt wel normaal.
Het is een b01 uurwerk.

1 like

Bij mijn automaten (geen Breitlings) hoor ik ook op een gegeven moment een tik bij handmatig opwinden wat een indicatie is dat die vol is, voelt daarna niet merkbaar lichter.

Hier wordt uitgelegd wat er gebeurt;

3 likes

Dank voor je reactie :+1:

Aha, een indicatie dat hij volledig is opgeladen dus.
Laat hem nu rustig helemaal “leeglopen” en dan weer eens een paar slagen geven om te kijken of hij gewoon op te winden is.

2 likes

Heerlijk deze :blush:

27 likes

25 likes

18 likes

Mijn Breitling Colt in 2018 gekocht op een rubberen band met vouwsluiting. Heerlijke band. Vervolgens toch een stalen band erbij gekocht en de rubberen verkocht. Achteraf wat spijt waardoor ik nu een nieuwe wil halen.

Ik zie zojuist dat ook de nieuwe rubberen banden en sluitingen los te krijgen zijn. Kwamen als eerste op de superocean? Ik ben benieuwd of iemand de zwarte al heeft en zelfs mogelijk los of op een colt heeft gekocht? Ik draag de Colt wat minder sinds ik een 36mm horloge draag en hier erg aan gewend ben. Het lijkt alsof de nieuwe rubberen banden ‘kleiner’ dragen door de 22-18 tapering. Is dat ook zo? Misschien is juist ‘de nieuwe’ heel mooi op mijn Colt uit 2018.

Keuze stress.

8 likes

24 likes

Weet ik pas over ongeveer 30 tot 40 uur, dan is hij leeg
B01 heeft een gang reserve van 70 uur :rofl:

De nieuwe zijn inderdaad wat slanker. Ouder gespen zijn 20mm.
Ik heb zo’n ouder type met band over, mocht je interesse hebben

Je kan toch ook nu gewoon handmatig opwinden, bespaart je iig ellenlang draaien aan de kroon en ondertussen luisteren of je op enig moment het verschil in geluid (tik/klik) hoort? Of ben je de max power reserve aan het testen?

1 like

Kan ook, ff opwinden :+1:

2 likes

Kan nu blijven draaien tot ik een ons weeg.
Maar het nu duidelijk dat er iets mis is; bij uitgetrokken kroon zou ik de wijzers moeten kunnen verzetten, en dat doet hij niet meer :frowning_face:
Dat wordt dus inleveren, zit gelukkig nog een paar jaar garantie op.