Breitling Only Deel VII

Die blauwe croco is mooi! zoiets zoek ik ook voor de mijne! Is die origineel Breitling?

Sluiten de endlinks op jouw stalen band wel mooi aan met de kast van het horloge? Ik vind die net niet helemaal strak lopen op de mijne.

Eens een fotootje van de achterkant. Geen goud helaas, kunstlicht maakt het mooier dan het is

Nu zonder serienummer! :sweat_smile: :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

16 likes

Middelste gedeelte van die foto zou een perfecte profielfoto zijn :ok_hand:t2:

3 likes

Wat een goed idee! Meteen gedaan :sunglasses: :+1:

5 likes

Ziet er top uit :ok_hand:t2:

1 like

Toch niet geinfluenced door ons he?

2 likes

Misschien hebben jullie antwoord. We hebben debat over De mogelijke NA van @Twan. Ik spoil de pret vast maar even.

Tis een Breitling ‘Chronomat’ Colt 41 van 2024 (waarschijnlijk bouwjaar 2021 max).

Als ik zoek op Chrono24 zie ik deze daadwerkelijk als Chronomat Colt genoemd. Je leest het goed. ‘Chronomat’
 The hell rookten ze daar in La Chaux-de-Fonds??

Nergens vind ik online daar verdere documentatie of correspondentie over. Wel zie ik een link naar dit artikel van Hodinkee:

Waarin doodleuk deze naam gewoon gevoerd wordt. Gelijk licht opgestoken bij @rjbroer die navraag doet bij schrijver. Die zegt op z’n beurt weer: "Hmm shouldn’t be. Colt was a separate line. But I know Kern was also trying to reduce the SKUs so maybe for this Baselworld they put it under the Chronomat range.”

Onder de comments in het artikel lees ik ook dat Hodinkee deze naam uit z’n duim zuigt en ze ‘Chronometer Colt’ aanzien voor ‘Chronomat Colt’.

Anyhow; vraag is
 Is hier sprake van een babylonische spraakverwarring ingezet door Hodinkee en consorten? Of zijn dit de laatste stuiptrekkingen van een afzwaaiend model? Als je de Colt bij een lijn zou voegen zou het eerder nog de Avenger-lijn zijn. Veel vraagtekens, hopend op antwoorden

2 likes

Breitling zelf noemt het obv modelnummer gewoon een ‘Colt 41 Automatic’

1 like

Het is wel allemaal overgenomen op Chrono24 als naam!

:smiley:

22 likes

27 likes

Beiden leuk, ik was nochtans fan van je witte!

2 likes

Ik ook. Blame Hodinkee voor de spraakverwarring!

1 like

De Colt is toch al een tijd uit collectie, zeker een jaar of 2 !
Dat je ze soms in de outlet of bij een AD nog tegenkomt kan, maar ze zijn al jaren uit collectie.
En voor wat ik heb begrepen komt het ook niet meer terug.

1 like

Dat weet ik en is ook niet het punt. Ik verwijs naar het artikel van Hodinkee uit 2018 waarin ze de Colt de vernieuwde facelift gaven en ineens ‘Chronomat Colt’ zou heten. Misschien wisten ze al dat ze de lijn gingen uitfaseren en dat deze daardoor op het laatst nog bij een andere lijn is gevoegd. Maar het lijkt erop dat het een verzinsel is van een niet goed oplettende Hodinkee redacteur

1 like

Exact dat! Er heeft nooit een Chronomat Colt bestaan.

3 likes

De Colt is inderdaad " afgezwaaid".
Bij mijn weten staat chronometre op nagenoeg alle Breitlings, dat wil zeggen dat het horloge COSC gecertificeerd is en op sommige modellen staat er dan ook nog certifie bij
We kunnen dus wel stellen dat Hodinkee hier de boel door elkaar gooit.

Hier niet van toepassing, maar er zijn ook mensen die chronometer en chronograaf door elkaar gooien.

1 like

Nee hoor
 :face_with_peeking_eye:

1 like

Bedankt mannen, ik vind beide erg mooi dus het word wisselen😁
Voorlopig hou ik hem op staal.

@RemcoV Het is een origineel Breitling bandje.

De endlinks sluiten netjes aan vind ik.

4 likes

Hadden we mooi kunnen ruilen😃
Was deze kleurstelling er 2 jaar geleden ook al of is die van later?

Die grijze canvasband staat hem ook erg goed👍
Heb nog een donkerblauwe liggen zal die er ook eens opzetten.

2 likes