Breitling Only Deel VII

Prachtige Breitling!:star_struck:

De band vind ik er persoonlijk wat minder bij passen. Ik denk dat een donker bruin lederen Breitling band het horloge nóg eindbaziger maakt!

(Of een stalen/bicolor pilot band!)

6 likes

Kalsleder is een stuk soepeler dan de originele croco en ligt daarmee een stuk lekkerder om de pols.

2 likes

Gaaf! Hoeveel mm is deze? 44? Leuk broertje voor erbij :smile:

25 likes

Is dat zo ja? Draagt rundleder (uiteindelijk?) soepeler dan Croco?

Ik zit naar een lederen band voor m’n Galactic 41 te kijken en zag vandaag een Croco in het blauw. Vond hem, ondanks 2e hands en helft v/d nieuwwaarde, nog steeds behoorlijk prijzig.

Rundleder is nieuw een stuk budgetvriendelijker!

Komt wel een vouwsluiting bij natuurlijk, maar die heb ik al.

Kwam ook deze site nog tegen. Wel handig omdat je daar veel ‘echte’ foto’s hebt van heel veel banden. Kun je nét wat beter op zien hoe de banden eruit zien dan op de Breitling site.

1 like

Daar blijf ik zoveel mogelijk uit de buurt.
Heeeeeel slecht voor mijn portemonnee :joy: :joy:

1 like

Nee hoor, een Croco band bestaat voor 80% uit rundleder en vulling, alleen de bovenkant van de band heeft een velletje croco leder en dat is niet veel stugger dan rundleder.

2 likes

Voor het geval je dacht dat een standaard Navitimer veel cijfertjes heeft….

20 likes

Zelf inmiddels eigenaar van de Navitimer Automatic GMT 41, A32310171C1A1.

Zodra ik tijd heb zal ik nog een NA topic schrijven met meer/betere foto’s.

23 likes

Mooi hoor, gefeliciteerd :+1:

1 like

Nog een middagfotootje, gewoon omdat het kan…:yum:

25 likes

Die Roman dial vind ik echt fraai :+1:
Wat ik apart en eigenlijk ook een beetje vreemd vindt is dat de 4 in Romeinse cijfers wordt weergegeven als IIII i.p.v. IV.
Heb dat al op veel verschillende horloges gezien, o.a. op mijn oude Seiko…
Vraag mij af waarom ze dat doen…
Weet iemand dat misschien?

7 likes

43mm. Het is een erg fijn horloge, niet te schreeuwerig maar toch helemaal Breitling :sunglasses: :+1:

28 likes

Ik heb horen zeggen dat de dial dan beter in balans is :thinking:
Maar wellicht is er een andere reden?!

4 likes

Klopt, heb het onderussen gevonden

De ‘oude Romeinen’ vermeden vaak de combinatie IV voor 4, en gebruikten in plaats daarvan IIII. Volgens sommigen was dit omdat de letter IV de beginletters van de Romeinse oppergod IVPITER vormen. Dit gebruik is voortgezet tot enkele eeuwen geleden, en komt onder andere voor op monumenten en klokken. Een andere verklaring waarom IIII boven IV verkozen werd op klokken is dat er dan een even aantal tekens op de klok wordt gebruikt: 20 I’s, 4 V’s, en 4 X’en. Dit was veel goedkoper te smelten met een mal dan wanneer er IV werd gebruikt: 17 I’s, 5 V’s, 4 X’en. Een derde verklaring is dat de IV ondersteboven (zoals op een klok gebruikelijk is) sterk lijkt op VI (6), daarom koos en kiest men voor de duidelijkheid voor IIII. Als laatste geldt nog dat IIII een zekere symmetrie vertoont ten opzichte van de VIII (8) en XII (12).

7 likes

Yep…dat zijn er veel…al geteld…?:face_with_monocle:

1 like

Nice👌

Ik heb hem ook gehad. Zeker een heel fijn draagbaar horloge. Maar de 44mm GMT draagt voor mij nog iets fijner.

26 likes

Hornet/Bas ook al vertrokken? :thinking:

Geleend van “ Alles over horloges “.

3 likes

Ja, helaas weer een. :frowning_face:

geen zorgen jongens, ik blijf :wink:

4 likes