Breitling Only Deel VII

Über-toolwatch!

31 likes

Oldskool klatscher!

Wings & pilotstrap, Breitlinger wordt het niet (nooit) meer…

23 likes

Nieuw rubber net binnengekregen
Dit weekend er even opzetten. Dan kan de zomer beginnen

20 likes

Mijn eerste kwaliteits horloge aangeschaft in 2003, eigenlijk twee.
Colt Ocenane voor mijn vrouw, en Colt Oceane voor mijzelf.
Ik heb de mijne heel intensief gedragen, ook tijdens mijn dagelijks werk, zelfs gedurende mijn tijd als super intendend, en mee over de gehele wereld gereisd.
Ook veel duiktochjes mee gemaakt.
Nooit eerder laten servicen en liep nog steeds super, echter wel serieuze draagsporen…
Die van mijn vrouw recent laten servicen, via mijn vertrouwde S&C vestiging in Rotterdam, uurwerk revisie nieuwe batterij en poetsbeurt, geen polijstbeurt nodig en nieuwe dichtingen.
Ondanks dat de mijne nog prima loopt, toch bij ophalen van mijn vrouw haar Breitling de mijne ingeleverd voor volledige revisie, en zojuist opdracht gegeven voor de uitvoering, na opgave van Breitling. Volledige uurwerk revisie, nieuwe wijzers, nieuwe bezel, nieuw glas, nieuwe ridertabs, en volledige stalenband revisie, polijsten waar nodig, waterdicht maken, kosten 1535,-, aderlating maar dan is hij wel weer als nieuw, en dat is toch wat ik graag wil. Specificatie van de service om een idee te hebben, 835,- bezel met vervangen bezel schroefjes en rider tabs, 120,- nieuw glas, 580,- rest van het werk. Aardige uitgave, maar dan wel weer als nieuw. verwachte oplevering 20 weken, ze hebben het druk. Ik heb alleen een foto met een cheap nato eraan van huidige staat, wanneer terug zal ik het resultaat met jullie delen. Conclusie, echt een betouwbaar top product die het waard is om weer in oude glorie hersteld te worden.

25 likes

Deze SOH chrono II hier ook even plaatsen

22 likes

Leuk verhaal. En mooie ‘echte’:wink: Breitling!

Ik vind die huidige staat er eerlijk gezegd zo op de foto nog niet eens zo slecht uitzien!

1 like

Prachtige Breitling :ok_hand:t2:

1 like

Kon toch niet wachten.

Fijne band! Ik was op foto’s niet overtuigd maar het staat het horloge erg goed vind ik.
Wordt er een heel ander horloge van, stukje sportiever

Ik heb de Breitling rubberen band met de Breitling letters erop gehad en de rubberen mesh band op de SOH maar deze vind ik een stuk fijner. Hij is iets dunner en flexibeler.

21 likes

Mooi verhaal en prachtige Colt!

1 like

Ziet er nog goed uit op deze foto persoonlijk had ik dan alleen een service uitgevoerd.
Maar als je de breitling weer als nieuw wilt
Is jouw keuze het beste.:+1:

1 like

Dank, ja klopt de kast is nog erg netjes de bezel is minder, rider tabs op 12 uur en 9 uur zijn flink beschadigd, en sommige schroefjes in de bezel zijn helemaal plat door het stoten, het glas is niet gekrast maar de ar coating is deels weg gesleten, de stalen band heeft echt een goede beurt nodig.
Helaas geen goede detail foto’s van de ‘voor’ situatie.

Ik kijk uit naar het eind resultaat.

1 like

Nog een fijn weekend iedereen!

28 likes

Fijn weekend Breitlingers :muscle:t2:

32 likes

26 likes

:star_struck:

2 likes

26 likes

Die Cosmonauten zijn toch wel erg mooi!

Maar de anderen mogen er ook zijn👍

39 likes

Goedemorgen Breitling Beukers!

Kan het niet helpen maar deze 817 is toch op 1 na de mooiste Breitling.

Denk dat dit de mooiste is: :sunglasses:

29 likes

Navitime

32 likes

39 likes