Breitling Only Deel VIII

Hopelijk is hij nog wel waterdicht nadat hij open is geweest.

1 like

Even iets anders.
Ik heb al sinds 1999 een breitling chronomat , destijds nieuw gekocht en draagtijd per jaar is ivm werk, andere smaakt en andere horloges in de collectie slecht een paar dagen.
Nooit een beurt gehad of open geweest maar loopt gewoon goed.

Nu zit ik toch te twijfelen om dit horloge alsnog bij een Breitling AD aan te bieden voor een servicebeurt.
De twijfel zit hem in het amper dragen van dit horloge versus het bedrag (€500,- had ik gegrepen) van de beurt.

Wat zeggen jullie, doen of lekker laten rusten in de kluis?

13 likes

If it ain’t broke, don’t fix it!

Hij loopt goed, waarom zou je het doen? Gewoon lekker laten rusten in de kluis en af en toe van genieten om de pols. Stukje nostalgie.

4 likes

26 likes

500 euro service is maar 20 euro/jaar sinds die in je bezit is is natuurlijk helemaal niets. Uurwerk zal geheid uitgedroogd zijn, dus ik zeg doen. Anders verkopen omdat je 'm niet draagt en geen geld wil uitgeven aan een service.

1 like

Het horloge heb je al 25 jaar, moet welhaast een soort van emotionele waarde voor je hebben.
Ik heb iets ingezoomd op de foto, het is een Chronomat die ik nog niet vaak gezien heb en zou hem zelfs een lichte polijst beurt laten geven.
Zelf heb ik moeite om een horloge weg te doen, dus ik zou hem lekker een beurtje geven en deze ouwe rakker in de collectie houden, en bij gelegenheid dragen :sunglasses:

Edit: mijn mening natuurlijk, maar ja ik ben natuurlijk prettig Breitling gestoord :wink:

5 likes

Opfrissen, Heb dit jaar hetzelfde gedaan met/voor mijn Crosswind. Full Service bedrag bij Breitling via S&C was wel iets hoger dan de Euro 500 (Euro 870,- + Euro 180,- voor nieuw saffier). Wel dan weer zgan teruggekregen

14 likes

Doen ze dat zelf bij Schaap & Citroen? Ik heb vorig jaar mijn Cosmonaute laten onderhouden, ingeleverd bij Rene Kahle in Laren en die heeft hem opgestuurd naar Breitling Zwitserland. Was ook 1K met alles er op en eraan. Ik weet niet of ik het wel zou toevertrouwen aan het servicecentrum S&C want je weet nooit waar je aanspraak op kunt maken als het fout gaat.

Ik heb eenzelfde dilemma. Een Wings automatic uit 1999, een huwelijkscadeau van m’n ouders.

Het is een 38mm en draag hem daarom eigenlijk niet meer. Ziet er nog netjes uit, was recent geserviced voordat ie definitief van de pols af ging. Maar heb ontdekt dat er iets ‘knakt’ als je hem handmatig opwindt. Volgens horlogemaker van AD is het iets wat rond de as/staaf zit die van de kroon het horloge in gaat.
In de winder en door bewegen windt ie gewoon goed en snel op en houdt ook netjes tijd.
Reparatie/onderzoek zou €500 kosten + evt. onderdelen. Heb besloten het maar even zo te laten.

10 likes

En goedemorgen allemaal.

22 likes

Goedemorgen vanuit het zuiden :+1:

28 likes

Klopt emotionele waarde dus verkopen doe ik hem niet.
Ik schrik wel een beetje van de bedragen die je aftikt voor zo’n beurt.
Maar een paar tientjes per jaar is dan ergens ook nog wel te doen.
Hem dragen met het vermoeden dat het uurwerk droog staat geeft geen fijn gevoel.

1 like

Jij bent goed bij de tijd vandaag :+1: :joy:

2 likes

Gaat wel naar Breilting via Schaap & Citroen

Goedemorgen :blush:

24 likes

Hier geen horloge vandaag. Zo lekker naar de golfbaan en dan is het zonde zo’n mooie Breitling om te doen.

5 likes

Goedemorgen!

23 likes

Zou wel een mooie zijn :smiley:

Ik post hem lekker hier in de Breitling kroeg. Das mien merk!

4 likes

4 likes

22 likes