Straks heb ik dit voor jan l#l uit geprint
Zeker dat, is een grote jongen maar draagt wel leuk
Ik vind dit momenteel de mooiste Navitimer
Ah, oké. Nice!
Twijfelde al, de Black Canyon is inderdaad een stukje smaller. Moest het even uit m’n geheugen doen, maar toen ik het op had gezocht zag ik het al…
Mijn polsmaat is ook 18cm, hij is behoorlijk groot (komt vooral door de uitstekende lugs) maar het kan net. Als regio Arnhem voor jou te doen is dan mag je hem zeker een keer passen.
Dank, ik heb nu een duidelijk beeld en had al begrepen dat de uitstekende lugs het horloge groot maakt.
Ligt het aan mij of is de nieuwe (wat mij betreft goed gelukte) avenger niet of nauwelijks aanwezig op hf?
Ik heb onlangs mijn pistachio en 756avi binnen gebracht. De avi ging naar zwitserland en kwam deels gepolijst terug. De pistachio: geen idee of ze ernaar gekeken hebben
Beide in zwarte box. Is nu wel een 3 maanden geleden
Sorry, moet echt even mijn gal spuwen
dit bereft geen van de ons bekende huisdealers!! maar namen noem ik natuurlijk niet.
Ik ben (dat hadden de vaste klanten in deze kroeg al door natuurlijk) op zoek naar iets met een witte dail.
Op het www een dealer gevonden die een mooie SO had liggen, full set, 20 jaar oud maar zag er erg netjes uit
Ik bellen…
Ik: hallo, u spreekt met… ik wil een paar dingen weten over de SO
Verkoper: vraagt u maar
Ik: het lijkt er op dat het horloge gepolijst is, klopt dat?
Verkoper: ja meneer, is professioneel gepolijst en open geweest
Ik: Oké, is het horloge gecontroleerd op nauwkeurigheid? Het is COSC gecertificeerd ?
Verkoper: wij stellen de horloges af op -15 tot +15 sec.
Ik: maar een COSC gecertificeerd uurwerk moet tussen -4 en +6 sec afgesteld kunnen worden, hij heeft tenslotte een certificaat
Verkoper: dit uurwerk is 20 jaar oud, dus dat gaat niet.
Ik: het is een Breitling b13 ofwel een ETA 7750 uurwerk, dat is een oerdegelijk werkpaard dus dat moet makkelijk kunnen.
Verkoper: misschien, maar wij doen dat niet bij oude horloges…
Ik: bedankt en een fijne dag nog en heb opgehangen
Misschien ben ik wel weer te veeleisend geweest,
(Moest het gewoon ff kwijt.)
Stelletje amateurs
Of toch maar doen, en eventueel bij mijn eigen AD laten afstellen, krijg ik hem weer netjes terug in zo’n plastic zakje
Maar even een vraag voor de echte kenners; een 7750 moet toch ook fatsoenlijk binnen spec af te stellen zijn?
Heb hem nog niet voorbij zien komen. Wel heb ik na de introductie hier kritische geluiden gehoord;
De kleur van de plaat is wat het is. Geen diepte, geen structuur, alleen maar een effen kleur.
En het horloge mist de Breitling vleugels.
Moet bekennen dat, alhoewel ik het horloge niet lelijk vind, ik het wel eens ben met die kritiek.