Fijne maandag allemaal, nog een dagje mooi weer hier
Hier snap ik helemaal niks van, mijn Avenger uit 2019 is niet gevallen, nergens tegenaan gestoten o.i.d.
Loopt nu ineens - 4, fors afgenomen gangreserve, en de GMT wijzer loopt niet meer mee
Tijd voor een service denk ik …
Ik neem aan dat die niet net uit de fabriek kwam in 2019, dus zou best weleens al 8 jaar oud kunnen zijn?
Zou inderdaad best kunnen.
Ach, ik gooi er gewoon een full service bij “het huis…” tegenaan en klaar
Heeft het dan nog lang uitgehouden zonder onderhoud. 5 jaar is zo’n beetje het interval toch?
Breitling zegt iedere 2 jaar een onderhoudsbeurtje en iedere 4 tot 6 jaar een full service…
Ik neem dat met een volle emmer korreltjes zout, en al helemaal als het horloge in roulatie gedragen wordt
Ik heb hier een Chronomat die perfect loopt en een gangreserve van hier tot Ulanbataar en terug heeft en al zeker 10 jaar geen service heeft gehad.
Maar goed, mijn crosswind komt na 3 maanden één dezer dagen terug van een service en dan gaat de Avenger onder het mes.
Ik zit er sterk aan te denken om dan de Navitimer en de Chronomat er om toerbeurt maar achteraan te gooien.
Ben ik de eerstkomende jaren klaar!
Groot gelijk! Niks zo vervelend als denken dat er iets in de friet loopt aan je pols. Lekker laten nakijken, geeft ook rust
Waar laat je de horloges servicen?
Ik zou de staat door een horlogemaker laten beoordelen en op zijn/ haar advies afgaan. Recent ben ik bij Timefix geweest in Akersloot en weet waar ik voor een volgende service aan mijn Breitling heen zou gaan.
Mijn persoonlijke ervaring is inmiddels dat naast leeftijd ook echt wel draaguurtjes een factor zijn. Ik heb Superoceans en Chronomats van bijna 30 jaar oud die bijna niet gedragen waren en nog zeer goed lopen zonder dat er ooit iets aan gedaan is. Daarentegen nam ik een Superocean over van iemand die m 20 jaar bijna dagelijks gedragen had zonder service en dat uurwerkje was dan ook gevalletje Mojave.
Timefix (Ed) ken ik en die is erg goed.
Voor mij is Huis van Pertijs in Breda bijna om de hoek.
Ik laat ze gewoon één voor één nakijken en servicen, dan ben ik zeker van hun conditie en heb ik er geen omkijken meer naar omdat ze bij mij ook niet constant gedragen worden.
Ik heb ze niet nieuw gekocht en een duidelijke service historie is er niet.
Er zit echt wel een einddatum aan de goede werking van de oliën, 10 jaar max tegenwoordig. Gelukkig heb ik 1 horloge (Zenith EP) waar ik elke 5 jaar (tot 2069) gratis de service laat uitvoeren als onderdeel van de verkoopprijs.
Is het dan wel echt gratis?
Dat zijn natuurlijk mooie deals, onderhoud zal alleen maar duurder worden lijkt mij.
Die super chronomats zijn toch vet he. Je ziet ze hier maar weinig op het forum. De titanium staat bij mij hoog op t lijstje maar kan de nieuwprijs niet goed verantwoorden. Misschien over een paar jaar beter te vinden als pre owned.
Mooi ding hoor
In ieder geval een prijs (18K goud) onderaan de streep die niet ver af zit van de stalen versie als die 10 servicebeurten krijgt.
Timefix (Ed) is een vakman en een prettig persoon die weet wat service is!!