Breitling Only Deel VIII

Is de Avenger GMT een ‘true’ GMT waarbij je de uur wijzer kunt verstellen terwijl de tijd doorloopt? Zo niet dan zou ik voor de standaard Avenger gaan.

1 like

De laatste maanden zit ik toch echt serieus aan de chronomat GMT 40 Giannis Antetokounmpo te denken, maar ik heb wat twijfels. Ten eerste is het een limited edition van slechts 1750 stuks, maar is ie beschikbaar bij heel wat grijze dealers voor een stuk lagere prijs dan de listprijs. Dat betekent dat ie niet populair is. Weet iemand of dat alleen geldt voor deze versie, of voor alle soortgelijke chronomats in de andere kleuren?

De tweede twijfel zit m in het feit dat ik helemaal niets heb met deze beste man. Sterker nog: ik had nooit eerder van m gehoord. Nee ik ben geen basketbalfan. Nu maakt het natuurlijk niet zoveel uit dat die man zijn naam verbonden heeft aan het horloge, maar het uit zich wel in zijn initialen op de secondenwijzer en in de tekst op de achterkant. Met dat laatste is wel te leven denk ik, immers bij het dragen zie je de achterkant niet.

Waar ik wel gek op ben is de prachtige kleur groen, echt fantastisch. Het liefst zou ik snel de keuze maken, maar ik vrees dat ik altijd aan bovenstaande zal blijven denken en dat dat de pret een beetje gaat bederven. Dit is de eerste keer dat ik een horloge zo mooi vind en toch twijfels houd.

Overigens verwacht ik geen kant en klaar antwoord van jullie, ik wilde alleen even mijn hersenspinsels delen :wink:

In het algemeen gesteld: wat doen jullie bij dergelijke twijfels, wel of juist niet de trekker overhalen? Zeggen de meesten bij twijfel niet doen?

4 likes

Oh en de derde twijfel was ik vergeten te vermelden (ik mag blijkbaar nog niet editen): ik vind de 40mm net te klein eigenlijk. Liever had ik m in 42mm gehad, maar die bestaat natuurlijk niet. Ik ben wat meer van de grotere horloges, ben zelf niet de kleinste zeg maar. Oftewel het is een prachtig horloge, maar net niet ideaal. Maar ja, bestaat het ideale horloge wel?

1 like

Laten varen. Je begint net. Geen limited of nieuw pakken.

Geef t rust en denk na, je bent zo heel snel veel geld verloren.

Ga lezen, passen en vergelijk

2 likes

Mijn persoonlijke ervaring is dat bij bedenkingen vooraf over het horloge dit toch blijft knagen. Ik zou deze dan zeker niet aanschaffen. Neem de tijd, veel lezen en kijken en vooral passen is het devies.

3 likes

Goodmorning :slight_smile:

14 likes

Bij twijfel niet doen, krijg je spijt.
Lekker meerdere modellen passen en goed over nadenken.

Bij twijfel altijd doen! :sunglasses: Anders blijft het horloge alleen maar knagen en krijg je achteraf spijt dat je het niet hebt gedaan. :grin:

Ik heb het horloge zelf in handen en om mijn pols gehad en de kleur is prachtig. :ok_hand:t3: Het formaat is ook goed (al weet je dat pas zeker als je hem zelf om je pols doet). En de rouleaux band… :star_struck: Tot slot… ik kende de beste basketballer ook niet. Zal me verder ook niet uitmaken als ik het horloge zelf mooi vind.

Moet je hem dan nu meteen kopen bij een dealer? Nee, dat denk ik niet. Ik zou het eerst eens bij de grijze dealers proberen en kijken of je er voor een goede prijs uit kan komen. Zo niet, gewoon even wachten totdat het horloge tweedehands wordt aangeboden; hier, bij een grijze dealer of (via Chrono) in Duitsland of Zwitserland (daar is Breitling een stuk populairder dan hier in Nederland).

19 likes

Denk het niet, maar voor 42mm en groen heb ik nog wel een suggestie van een pas sessie van mij paar jaar geleden.

Groen

Het lijkt klein op de foto maar is echt 42mm, ik heb redelijk grote handen…

Groen vs. blauw (mijn favoriete kleur)

17 likes

24 likes

Goeiemorgen allemaal!

21 likes

Dank allemaal voor de reacties. Ik heb m overigens al gepast en ik vind m prachtig en hij staat goed.
Bij grijze dealers is ie momenteel voor 25% korting op de listprijs te krijgen. Tweedehands is wat lastig want hij is dus blijkbaar niet veel verkocht. Ik vraag me dan ook af of dit exemplaar op de korte of middellange termijn nou zo veel goedkoper gaat worden tweedehands.
Misschien heb ik mijn twijfels wat overdreven…. Ik vind m voor minstens 95% bijna perfect. Maar ja is er ooit een horloge 100% perfect?
Gelukkig vind ik niet veel horloges interessant voor mezelf. De keuze is bij voorbaat al beperkt. In het jaar dat ik me nu met horloges bezig houdt heb ik nog geen 10 horloges gezien die ik zou willen hebben, waarvan er een paar buiten budget liggen.
Ik blijf nog even nadenken :wink:

5 likes

Zon, warm, maar toch binnen moeten zitten om te werken :sob:.
Dit horloge verdient in de zon te zitten

23 likes

Goede suggestie! Heb zelf ook grove polsen maar hij draagt gewoon top! By far mijn favoriete horloge.

Eens! Gewoon een heerlijke band.

Ik ken Giannis overigens wel, volg veel NBA. Ik vind het ook zeker een mooi horloge en kleur.

Er is overigens ook een 42mm versie Chronomat van Giannis beschikbaar:

21 likes

37 likes

Old school!

23 likes

Deze dail is zo goed gelukt qua kleur en lay-out! (geen afgesneden cijfers bv.)

20 likes

Even een bandje aangeschaft om te proberen,weet niet of ik rubber iets vind

27 likes

Is dit de versie met vouwsluiting of buckle?

Er zit namelijk wel een behoorlijk verschil tussen de versie met vouwsluiting (comfortabel) en buckle (minder comfortabel).

1 like

Tof man! Hoe bevalt deze tot nu toe?

1 like