Staan er ook veel foto’s in van de professional serie ? (Waar je zelf volgens mij ook wel van houdt )
Aerospace , Emergency ?
Een paar pagina’s over de Pluton, Aerospace van de beginjaren, Emergency II en Endurance maar niet bijzonder uitgebreid…
Maar het boek is nog steeds erg interessant
Ik ben mij een beetje aan het verdiepen in de Aerospace en heb al wat filmpjes bekeken.
Nu heb ik een vraag; er zit geen secondewijzer op, maar verspringt de minutenwijzer.
Verspringt deze wijzer nu om de minuut of om de 30 seconden?
Soms lijkt het erop dat de wijzers niet goed uitgelijnd zijn, dat zou te verklaren zijn als de minutenwijzer elke 30 seconden verspringt.
Wie weet dit…
Doet hetzelfde als mijn Speedmaster X-33 als ik de filmpjes bekijk, verspringt elke 30s.
Bij de Airwolf verspringt hij elke 30 sec.
Bij de EVO en deExospace is alle 20 sec
De minuutwijzer verspringt elke 30 seconden !
Ja alle Aerospace uurwerkjes laten de wijzers elke 30 seconden verspringen.
Ga je voor de oudere types met dunne cijfers of de latere met dikke vette schuine cijfers (“nascar” font) ?
Had het laatst al eens genoemd, op ebay kleinanzeigen staan er veel en ook de Duitse vintage handelaar Ticc Tacc heeft vaak echte Aerospace pareltjes!
Dank voor de antwoorden mannen
Ik zoek er voor mijn collectie nog een quartz bij als “grab & go”.
Ik heb een Colt op het oog, full set, mint, met recente service etc. maar u staat er ook een mooie Aerospace Avantage in het blauw…
Nu dus even bekijken welke voor mij het interessantste is
Die Avantage met Tuxedo dial uit het blauw is wel een hele fraaie set !
Aerospace is gewoon een bijzonder ding, wel beetje love or hate maar echt wat anders dan een relatief standaard “three hander” zoals een Colt !
Ik zou graag willen maar ik moet eerst iets kwijt voordat ik weer iets toe kan voegen haha maar bedankt
Correctie: alle mijn Aerospace is 30sec
De Exospace en de Cockpit is 20sec
De Endurance en de Chronospace is een vlooiende minuten wijzer
Mijn moedertaal is Frans, bedankt voor uw begrip !
Heel erg gaaf met die groene rubberband