Lekker avondje zo:
Bijna zoals ze eind jaren 90 in de chronologs stonden….
Chronospace op MK1 diver band blauw:
Maar dan de Ltd 300 pieces Blue Impulse versie :
Mint conditie net zoals op de plaatjes met prachtig verkleurd tritium:
Maaaarrrrr, helaas…… ![]()
Wat betekent ‘SP’
Is dat het verschil wat je bedoelt?
Nee, die bedoelde ik niet. Ik laat de Breitling ana-digi quizvraag nog even open staan ![]()
(Alhoewel hier wel een deel van het antwoord in schuilt als ik zeg dat “SP” split second betekent)
Ik denk Split-time (tussentijd) (?)
De minder felle digitale digits?
Ookal snap ik wel dat die in de chronologs feller worden neergezet.
Na ruim 30 minuten wijzerplaten vergelijken geef ik het op😂
Is niet de origineel module, de lettertype is te smal ![]()
Damn, dat is dus eenvoudig te zien😅. Wordt het wat mij betreft geen minder fraai horloge van. Maar kan me voorstellen “once you’ve seen it, you can’t unsee it”.
![]()
Er is hier ooit het hele oude Eta werkje in gezet, die ook nog in het hele oude type aerospace zat met het kleine onderste display alsmede de eerste generatie Chronospace.
Dit oudere uurwerkje heeft dan verrassend genoeg wel een extra functie in de vorm van een split second chronograph die latere Aerospaces en chronospaces dus weer niet hadden.
Het maakt verder niet heel veel uit, maar met de hoge cijfertjes is net wat mooier natuurlijk.
Wow, een Blackwater in het blauwe…
Zie je inderdaad niet vaak. En meer sketchy gaat het niet worden ![]()
Stuur me vooral een berichtje en kom gewoon kijken! Zou hem het liefste naar een liefhebber in NL verkopen. Te bekijken in Nijmegen!
Bij mij zou ie ook alleen passen als enkelband met dat formaat maar manmanman wat een knaller
Tja , eerlijk is eerlijk. Een Blackwater Emergency verhoudt zich qua coolness zo ongeveer tot een Comex Submariner zoals Rambo tot Mr. Bean….
Gek genoeg is het publiek voor dit soort spul ook wel echt talloze malen kleiner. Breitling wil daar natuurlijk heel graag verandering in brengen en dat verdient het merk ook! Het nieuwste boek over de chronomat historie is daar een voorbeeld van en er komt vast nog veel meer aan.
Hoop dat de verkoper iemand op HF gaat vinden maar denk wel dat er betere kanalen zijn. Erg tof dat hij acté de presence mag geven op ons nederige HF-je! Succes met de verkoop en hele mooie foto’s ook!
Zou deze video trouwens nog wel even vermelden ![]()
Yep, echt een super topper … voor mij is dit model gewoon al de breitling als je een quartz wilt.
En dan zo’n vette uitvoering ![]()