Breitling only topic!

:+1::sunglasses:
Dacht al

Maar goed
Is de 42 soh met inhouse?

Specifications
Caliber: Breitling B20
Movement Type: Automatic Mechanical
Base Movement: Tudor MT5612
Battery/Life: 70 Hours
Complications: Second movement with designation B20 released. Not manufacture, but based on Tudor. Date, Hours, Minutes, Seconds

Dus komt van tudor en dus van rolex
Klopt zeker niet ?

Klopt, een aangepast tudor movement, dus niet echt inhouse

En dus 2 jaar garantie ipv 5

Your welcome :sweat_smile:

Nee hoor, volgens Breitling is de B20 wel inhouse en dus 5 jaar garantie op de SOHII. Op de oude SOH met ETA zat wel 2 jaar.

1 like

Nou snap ik er niks meer van

1 like

Breitling onderscheid 2 soorten Breitling uurwerken in haar nieuwe modellen:

Ingekocht van derden met 2 jaar garantie
Manufactuur met 5 jaar garantie

Bij elk model staat op de website van Breitling precies welk Caliber Breitling wordt toegepast en of dit Manufactuur is. Bij de SOHII vind je op hun website over het B20 uurwerk (voor de non-chrono) het volgende:

The Breitling Manufacture Caliber B20 powering the COSC-certified Superocean Héritage 44 is a robust automatic movement with a 70-hour power reserve. Based on the Tudor Caliber MT5612, it features exclusive finishing and reflects the cooperation between two great brands that are now pooling their expertise in the development and production of selected mechanical movements.

Dus als je een Breitling met B20 koopt krijg je een digitale garantiekaart waar netjes op staat: 5 jaar garantie. Zij zien het B20 gezien het uitwisselingsprogramma met Tudor als Manufactuur en niet ingekocht.

3 likes

5 jaar garantie op de soh2 heritage.

Mijne is 42 mm en komt uit 2018.

Ik zeg: DOEN!

Ik heb overigens de blauwe. Die is soms zwart en en zonlicht mooi blauw.

image

12 likes

#meetoo

12 likes

Gaaf ding! Zoals een Breitling hoort te zijn! :sunglasses::+1:

1 like

Ok
Dankje voor de uitleg. Blijft tuurlijk wel een feit dat het uurwerk niet inhouse is gemaakt.

Dit klopt dan toch niet dan

Maakt verder ook niet uit
5 jaar is 5 jaar

Mooi
En die band zit ook erg goed
Zal eens live de 42mm gaan bekijken

1 like

@Lucky-Luke

44mm en draagt prima

8 likes

Heb de mijne bijna 2 jaar en jammer genoeg niet meer dezelfde klik als vroeger. Ook op de rubberen band gedragen. Leuk voor in de zomer, maar verkoos hem toch op leer.

Wie echt interesse heeft mag altijd een PM sturen. Ben al een tijdje aan het overwegen om hem in het blauwe gedeelte te zetten. Als er echt interesse is doe ik het wsl ook wel

6 likes

Moet Mischien even de verschil van 42 en 44 live bekijken
46mm wil ik zeker niet. En de chrono is te druk voor mij. Zie ook altijd graag de seconde wijzer lopen. Weet dat het ook met de chrono kan maar weet niet of dat wel ok is als die altijd mee loopt

1 like

Nog een dagje de fijne comfortabele en mooie Old Navitimer😊

15 likes

Sinds de vouwsluiting erop staat blijft deze continu om de pols :blush:

15 likes


Ik vind hem vet :new_moon::new_moon::new_moon::new_moon:

9 likes

Alweer bijna de 3e…

10 likes

Nog maar 3 Breitlings ?:joy::smile::wink:

:joy:
Los van de datum is het zelfs nog erger.
Dit is mijn enige nog:


De grote, sportievere modellen heb ik nu allemaal wel gehad en zijn ook allemaal weer weg.
Heeft wel een doorlooptijd van 20 jaar gehad. Hoewel de laatste aanwinst (Avenger GMT II) na een week alweer vertrokken was (prachtig, maar te dun).
Dit SOH is een blijvertje gebleken. Qua sportmodellen heb ik nu voor een ander meRk gekozen (sorry :grimacing:).

8 likes