Breitling only topic!

Crosspost

13 likes

15 likes

SuperOcean rijtje aan het bouwen zo!

15 likes

Ja leuk rijtje. Bouw gerust zo dooršŸ˜Š

1 like

@ThaWatcher jullie mogen deze niet verwarren met de quartz.
Ik had ook eerst bijna een quartz gekocht maar toen kreeg ik de tip dat de automatic veel mooier is qua dial.
De automatic heeft juist wel opgelegde indices en de 12 ook.
De quartz heeft geen opgelegde indices of cijfers, gewoon gedrukt en fluo erop.

Het is helemaal waar dat eigenlijk het logo ook opgelegd had mogen zijn zoals bij de vorige Colt of zoals bij mn superocean.
Succes met je zoektocht

2 likes

Mijn beste,

Vanmiddag om de pols, mijn getrouwe GMT tijdgenoot!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

15 likes

5 likes

Vintage dan maar.

Het is een nieuwe aanwinst en hen ook nog niet eerder gepost in dit topic :see_no_evil::grin:

De 817

26 likes

Ik begrijp van mijn neef die echt ernstig horloge verslaafd is dat dit een uiterst zeldzaam model is?

Vertel het fijne ervan!

1 like

Klopt helemaal. Die neef van jou heeft een neus. :beers:

Het is een Breitling 817. Zijn er ongeveer 500 van gemaakt. Zegt men, maarā€¦

Ze zijn alleen geleverd aan het Italiaanse leger voor heleicopterpiloten in het leger, niet in de luchtmacht in 1975 en een klein gedeelte aan een eliteclub van defensie. Allemaal hebben ze een nummer op de caseback. Beginnend met. E.i. En dan een nummer (Esercito Italiano)
Nooit geleverd voor commerciƫle doeleinden.
Nu het vreemde. Er zouden er ca 500 zijn gemaakt, maar er zijn enkele bekend met een nummer in de 600.

2 jaar geleden zijn er in 1 batch 40 stuks geveild.

Daarvoor waren er ca 30 bekend. Nu dus ca. 70.

Deze heeft nog de originele stretchband uit de jaren 70 ontwikkeld door een Japans bedrijf maruman bracelet. Dit is een cp 1, wat staat voor chronometer polso. Er zijn ook CP-2ā€™s zoals de zenit Cairelli en de heuer Bund. Ze lijken ook erg op elkaar. Grote verschil is dat deze maar ca.38-39 mm is en de Bund en zenith 41-43 mm diameter.

@ReneJK is de echte expert op het gebied van Vintage Breitling.

7 likes

Iemand ooit gehoord van een Breitling Colt met Salvatore inscriptie op de caseback.

Wauw!. Dank voor het verhaal.

Ja die neef van mij houd wel van zeldzaamheden als het om horloges gaat. Hij bezit verschillende pronkstukken .
Hij zag de foto van jou en riep per direct WAUW.

1 like

Het is echt een heel mooi exemplaar, De originele doos zat er ook nog bij.

9 likes

Prachtig horloge (en inverstering evt)

Schitterend horloge en een even mooi verhaal! Voor mij blijft Breitling een bijzonder merk en ik zal er altijd een zwak voor houden.

2 likes

Geweldig horloge en verhaal erbij is meer dan de icing on the cake wat mij betreft: gewoonweg super!

Keep them watches cominā€™! En de bijbehorende historie eveneens :+1:!

Cheers en geniet ervan
:sunglasses:
Otto

1 like

Mooi horloge voor weinig geldā€¦

11 likes

16 likes

![image|373x500](upload://q1DLoE4FM4NDHOPkNbdHdhSznkc.jpeg)[quote=ā€œfrenk, post:1, topic:61054, full:trueā€]
Gewoon omdat ie er nog niet wasā€¦ En omdat het kanā€¦

En nog eentje bij de zelfbouwpizza:

En een op rubber

En deze gewoon omdat ie leuk is (en omdat dozen gewoon mooi zijn)

[/quote]

Vetgedrukte tekst

7 likes