Ben nieuw op dit forum en nog niet echt een horloge kenner. In het verleden twee omega’s gehad maar nu mijn oog laten vallen op een zeer mooie Breitling premier automatic 40. Heb het horloge gekocht via Chrono24 en heb het nog niet ontvangen. Waar moet ik op letten als het horloge in ontvangst neem?
Of hij er goed uitziet!
Maar welkom hier bij HF !
Welkom op HF. Stoere keuze, kijk alvast uit naar de foto’s na ontvangst
Welkom op het forum. Ik zou hem goed inspecteren op beschadigingen etc die niet vermeld waren. Is nogal verdacht als je daar na een maand mee aankomt. Klinkt eenvoudig, maar is hier iemand op het forum al eerder gebeurd.
Beschadiging op de verpakking, complete set, staat van horloge, werking van de schroefkroon, opwinden, datum verstelling, hacking, uitlijning van de wijzers, komt serienummer overeen met de papieren, de normale dingen dus
Waar je op moet letten? Je eerste indruk zegt al veel.
Heb je een timegrapher? Dan er gelijk op en controleren hoe (nauwkeurig) hij loopt. Dus ook de amplitude en eventuele beaterror. Heb je die niet, kijk of je iemand kent die hem wel heeft. Dit geeft een goede indicatie hoe “fit” je horloge is.
Verder is belangrijk wat de algemene indruk van het horloge is. Daarna kun je delen systematisch inspecteren. Dus kast, de lugs, het glas, de kroon en de band.
Verder dan nog of alles goed functioneert,
Dus opwinden, datum handmatig verzetten en kijken op welk tijdstip de datum overspringt.
Oké top! Bedankt voor alle reacties. Ik zal wat foto’s uploaden als hij binnen is. Ik heb geen apparatuur om het horloge te checken maar zal eens navragen of iemand in mijn omgeving dat wel heeft. Hoe weet je zeker dat de certificaten echt zijn? Is dat ergens te checken of is het voldoende als de nummer overeenkomen?
Meeste zal digitaal zijn ondertussen, wijst zichzelf
Wauw wat een prachtige keuze!!! We kijken uit naar de foto’s!
Gisteren de deal gesloten op Chrono24 en netjes geld overgemaakt en bevestigd. Deze ochtend de melding ontvangen dat de koper de deal annuleert😞 heeft iemand ervaring hoe lang het duurt voordat ik het geld terug krijg? Ben we erg teleurgesteld, was erg blij met mijn aankoop… nu opzoek naar een andere verkoper, wellicht nu geen particuliere verkoper meer. Foto’s blijven dus nog even op zich wachten maar geef het nog niet op.
Er komt altijd weer een volgend horloge. Recente Breitlings hebben overigens een garantie die digitaal via blockchain gaat.
Online kopen is natuurlijk altijd een beetje “eng” maar als je twijfels zou hebben over de papieren en dus echtheid kun je beter doorzoeken. Buy the seller.
Om je horloge te timen zijn er trouwens ook best goede apps, niet zo goed als een echte timer maar ze voldoen prima.
Ja, da’s balen. En je weet dus niet waarom? Vreemd.
Volgens mij hebben meerdere leden (meestal) wel goede ervaring met C24. Ik heb er zelf nog nooit iets gekocht. Ik houd erg van betrouwbaar, vertrouwd en zo min mogelijk risico. Ik weet niet hoe erg je dit model horloge per se wilt. Maar er zijn meerdere betrouwbare Nederlandse handelaren, waar veel forumleden al (positieve) ervaring mee hebben (en ik zelf ook), zoals Ten2Two, Q-Watches en B&O Watches. Zij hebben een regelmatig wisselend aanbod van horloges van de betere merken. Wellicht interessant om daar ook eens rond te kijken, als je je geld terug hebt. Succes!
Oh en natuurlijk welkom op HF!
Welkom @Nicewatch, op horlogeforum.nl, het leerzame en gezellige forum.
Je moet er goed op letten, dat 't bij ontvangst een ‘nice watch’ is,
@Nicewatch.
Nee hoor, flauw grapje van me, excuus, maar let goed op de algehele
staat van 't horloge.
N.B. : andere leden op het forum weten daar méér van dan ikzelf
Welkom bij de club
Update:
Inmiddels een reactie ontvangen van de verkoper. Hij heeft de deal geannuleerd omdat hij het horloge niet mocht verkopen van zijn vrouw. Het was haar favoriete horloge dus nu ging hij zijn aqua terra verkopen. Snap zijn vrouw wel maar voor mij niet echt fijn.
Heb een mail gestuurd naar Chrono24 of ik mijn geld zsm retour kon krijgen en heb het gisteren netjes weer op mijn rekening ontvangen.
Morgen maar eens op pad om te kijken of ik ergens de Breitling kan vinden die ik zo graag wil. Als ik slaag zal ik wat mooie foto’s delen.
AT is ook een mooi horloge. Hoewel je je moet afvragen of je nog met deze verkoper verder wil. Moet het per se een Breitling zijn? Of zijn er nog andere merken/modellen die je ook mooi vindt?
Nee wil zeker niets meer met die verkoper te maken hebben.