Breitling Premier jaren ‘50.

Breitling Premier, ik denk omstreeks 1950 en met volgens mij een caliber Venus 175.

Wie kan mij meer vertellen over dit horloge, de wijzerplaat (redial?), het uurwerk en de authenticiteit?

Alvast bedankt!

2 likes

Wat staat er op de buitenkant van het deksel?

Vraag anders ook eens bij:

https://breitlingsource.com/phpBB2/viewforum.php?f=31&sid=b7401172c7307f613f1792365d918326

1 like

Dit is een redial, zou ik persoonlijk skippen ook al klopt het uurwerk en de kast.

2 likes

Dank voor de info en link, ik ga lezen :sweat_smile::+1:

Dank voor de reactie, gewaardeerd!

Ik denk ook aan een redial, Wat zijn de kenmerken of aanknopingspunten waarop jij dit baseert?

1 like

Ik vermoed dat de 1-12 uurcijfers oorspronkelijk voorzien waren van lichtgevende pasta

1 like

Plaat is te opgemaakt. De onafgemaakte G heb ik niet eerder gezien bij een Primier, de B is te uitbundig. De subdials zijn niet netjes in hun vak afgewerkt. Je kunt wel zo verder doorgaan.

2 likes

Dank je wel!
Zoals al gezegd, zeer gewaardeerd :+1:
Om van te leren en een (aankoop)fout te voorkomen.

Plaat zoals @m035 zegt compleet niet kloppend. Wijzers lijken me ook niet correct

3 likes

Ben nog wel nieuwsgierig wat er op achterzijde deksel staat. Zou me niet verbazen als t een samengesteld horloge is…

1 like

Laat ik zsm weten. Dank zover!

1 like

Merci, maar ik kan eea niet lezen🙈. Bovenste cijfers zijn (waarschijnlijk) serienr. Onderste 3 het refnummer. Welk getal staat daar?
En staat er nog meer (rondom) achterop?

1 like

Dit is wat ik nu heb :frowning:
6 cijfers, daaronder 3 cijfers. Geen tekst verder op het achterdeksel.

Ja maar de cijfers die jij ziet, zien wij niet.

1 like

Sorry, ik ben onduidelijk.
Ik overweeg het horloge te kopen en moet het doen met de foto’s die ik heb gekregen. Ik heb gevraagd naar de cijfers, ik kan ze ook niet lezen :sweat_smile:

1 like

Maar jullie reacties zijn behoorlijk eenduidig en duidelijk: niet doen!

Q-Watches heeft ook een mooie op de site staan! Is al geserviced.

1 like

Wie zegt dat die origineel is? Dat is ook een redial.

Ahh staat ook in de tekst, lees ik.

1 like

Dank jullie wel. Uurwerk en kast leken misschien te (kunnen) kloppen, wijzerplaat zo goed als zeker niet.
Teveel onzekerheid, te grote twijfel. Dus niet tot aankoop over gegaan. Nogmaals dank voor de reacties en input :muscle::+1:

1 like