Ik heb een Breitling colt chrono 2 uit 2007, quarts.
De chrono functie gebruik ik nagenoeg niet maar nu ben ik er achter gekomen dat de rechts bovenste subdail niet werkt bij het activeren van de chrono functie.
Dit betreft de 1/10th seconde dail.
Ook bij de functie waarbij je de handset kan stellen werkt het bij die dail niet. Het lijkt vast te staan.
Zal ik hem insturen naar Breitling? Ben ik hem wel 2 maanden kwijt volgens s&c.
Is dit iets wat gecheckt kan worden door een andere ervaren horlogemaker?
Kan het puur vast zitten ivm oude olie?
Alle overige dails, seconden wijzer en minuten wijzer werken prima.
Zou het aanzetten vd chrono en dan ff paar doffe tikken het los kunnen krijgen?
Lekker opsturen! Krijg je hem weer als nieuw terug en heb je er weer jaren plezier van. Dat je hem even kwijt ben zijn aardse zaken, dat hoort er nu eenmaal bij af en toe.
Mijn Colt Chrono met hetzelfde uurwerk had ook een gekke werking dat hij soms niet meer goed wilde resetten naar nul (vereiste dus die handmatige synchronisatie), uiteindelijk bleek een nieuwe batterij gewoon de oplossing te zijn dus dat zou ik sowieso eerst even laten doen.
Als je graag veel geld betaald, binnenbrengen bij AD en opsturen naar Breitling.
Lijkt me beter te zijn om naar een goede horlogemaker te gaan, die kan even kijken of het te herstellen is / onderhoud en anders een nieuw binnenwerkje er in. Zit vermoedelijk een based on ETA Thermoline 251.232 in.
Elke wijzer heeft een eigen spoeltje, dus die even nameten en anders verder zoeken.
Kan altijd helpen om de Breitling importeur/aftersales even te mailen/bellen. Die kunnen denk ik een betere indicatie geven van wachttijd en kosten. Wanneer is die voor het laatst geserviced?
Recent heb ik mijn Colt chrono 2 uit 2010 een full service laten geven. Bij mij was het de minuten wijzer die niet meer werkte. Het bleek een defecte spoel te zijn die standaard bij een full service vervangen word. Echter gaven ze ook aan dat het e-bloc defect had kunnen zijn. Om deze te vervangen zouden er extra kosten bij komen maar dat was gelukkig niet het geval.
Eind vorig jaar de Quartz Colt44 van mijn vrouw laten opsturen voor groot onderhoud en nieuwe batterij. Koste iets van 300 piek, maar dan is ie wel weer als nieuw! Dus gewoon laten opsturen. Bij ons duurde het een klein maandje wachten.
Lege batterij kan bij dit uurwerk inderdaad soms vreemde klachten veroorzaken, mocht er nog geen beweging inzitten na batterij vervanging dan is de spoel waarschijnlijk kapot.
Probleem van droge olie is vaak haperen en niet correct resetten, maar dan kun je de teller nog wel handmatig verzetten met instellen.