Als ik mijn navitimer opwind 40 slagen en ik zet de tijd goed, dan begint deze niet uit zichzelf te lopen, ik moet het horloge eerst flink schudden alvorens hij begint te lopen dit is niet normaal lijkt mij ???
groetjes
Als ik mijn navitimer opwind 40 slagen en ik zet de tijd goed, dan begint deze niet uit zichzelf te lopen, ik moet het horloge eerst flink schudden alvorens hij begint te lopen dit is niet normaal lijkt mij ???
groetjes
Not good. Hoe lang geleden heeft hij service gehad?
Klinkt als full-service vrees ik. Ken je de servicehistorie?
Tijd voor een full service.
Tijd voor een full service.
+1.
Als ik mijn Navitimer opwind, nadat hij heeft stilgestaan hou ik bij na hoeveel “slagen opwinden” hij begint te lopen. Dat is meestal na 5-6 keer en zegt toch iets over de conditie van het uurwerk. (4 jaar geleden geserviced)
Haha, nou ben ik dus ook aan de beurt.
Hoewel hij nog perfect op tijd loopt kreeg mijn B2 sinds eind vorige week dus ook kuren: wanneer ik de chrono gebruikte en deze stil zette dan stond vervolgens ook de gewone secondenwijzer stil 
Aangezien hij sinds 2003 volgens mij nog nooit een beurt heeft gehad is hij nu dus onderweg naar Breitling voor een zg. full service (gebeurd dit daadwerkelijk in Zwitserland?).
Het hele uurwerk wordt uit elkaar gehaald, gereinigd en geolied, waar nodig worden delen vervangen. Daarnaast ook nieuwe pakkingen, nieuwe wijzers en een volledige polijst beurt. Omdat de AR laag wat kleine krasjes had laat ik het glas ook maar meteen vervangen.
Hier zie je wat er zoal gaat gebeuren: http://www.breitling.com/service/index1.php
Ik kan niet wachten tot ik hem weer terug heb (tu)
Wel behoorlijk duur overigens, maar ja anders heb je er ook niets aan.

Een balans moet toch op gang komen wanneer het horloge stil heeft gelegen. Soms wind ik mijn Rolex ook handmatig op maar begint hij niet meteen te lopen. Even schudden en hij tikt weer vrolijk verder. Het staat me bij dat het prima mogelijk is om de gangreserve op te winden maar dat het horloge zelf nog stil blijft staan.
De onderhoudsbeurten gebeuren vlakbij Badhoevedorp, in Lijnden. Neem van mij aan dat-ie daar in goede handen is; er is ook een zeer strenge eindcontrole (spreek uit ervaring).
De onderhoudsbeurten gebeuren vlakbij
Badhoevedorp, in Lijnden. Neem van mij aan dat-ie
daar in goede handen is; er is ook een zeer
strenge eindcontrole (spreek uit ervaring).
En duurt ong. 2 maanden, klopt dat?
Heb je daar gewerkt?
En duurt ong. 2 maanden, klopt dat?
Kan best, ze zullen het druk hebben.
Heb je daar gewerkt?
Yep. >X