Breitling Pusher los

Gisteren zag ik tot mijn grote schik dat 1 drukknop van mijn breitling B1 losgekomen is. Geen idee hoe…

Ik vroeg me af of dit zelf te herstellen is, een eenvoudige reparatie voor een horloge maker is, of dat hij hiervoor naar Breitling moet?

Op het zicht is het staafje heel, veertje heb ik er ook nog bij. Kan hem terugduwen maar klikt niet vast. Mogelijk binnenin iets beschadigd of moet dit met grote druk en/of verhitting gebeuren?

Een fototje zegt natuurlijk meer :wink:

Iemand ervaring mee?

Wel met een andere chrono ervaring mee. De pusher zit van de binnenkant vast in een schroefdraad. Simpel uitgelegd een boutje en een moertje.

In mijn geval moest hij helemaal open, uurwerk eruit en daarna kon hij pas weer gemonteerd worden. Was dus een hele service kwijt.

Misschien Breitling Service Nederland benaderen? Of een andere horlogemaker die ervaring heeft met deze B1?

Dit ben je kwijt:

Ligt nu rond te slingeren in het horloge…

Werkje moet eruit en clip er terug op.

Op zich niets speciaals. Dat kan elke goeie horlogemaker. Of beter nog: een Breitling dealer met een echte horlogemaker in huis…

Dit kan helaas gebeuren :confused:
Als je in de buurt van Velp woont, ga even langs bij Paul van Zeeland juweliers.
Beweeg het horloge zo min mogelijk!

Stop het geheel maar meteen in een hersluitbaar zakje.

1 like

Bedankt voor de reacties.
Weet Iemand toevallig een goede horlogemaker regio Tilburg?
Vermoedelijk kan een “normale” breitling dealer dit niet zelf?

tuurlijk wel. ik kan het zelfs. maar als je maar je circlipje terug hebt. en die zijn erg klein!!

note: ik kan verder geen horloge repareren, maar dit is echt geen rocket science.

1 like

Toevallig heb ik exact hetzelfde een keer gehad met een Breitling Shark chrono.
De pusher kwam los doordat het schroefje was los gekomen binnenin.

Ik ben toen naar Ruud van Clockwise gegaan in Hellevoetsluis. Klaar terwijl
Ik wachtte en was 10 euro kwijt.

De reacties zijn verdeeld op het forum over Clockwise, ik ben toen iig erg goed geholpen.

Succes met het laten maken!

Er staat een goede recensie op het forum over juwelier Edelweiss in Tilburg.

Ik heb die clipjes in alle maten in huis, en werk vaak aan Breitlings. Vandaag nog. :slight_smile:

8 likes

Pertijs in Breda heeft eigen horlogemakers

Hmm ik heb ze zelf eens van mijn B1 losgehaald en weet mij nog te herinneren dat deze clipjes heel erg klein zijn en knap lastig los te halen…ik vraag mij af hoe het kan dat dit uit zichzelf in het horloge losgeschoten is??

bewegende delen glijden een keer los,dat is altijd een risico bij chronopushers.

Maar 1 mogelijkheid: In het servicecentrum niet diep genoeg opgedrukt. Heb de TS vanmiddag langs gehad; toen-ie vertelde dat het horloge pas een half jaar terug een uitvoerige batterijwissel gehad heeft bij Breitling, even gewezen op de zeer grote kans dat dit onder garantie valt. Batterijservice is namelijk ook: alle pakkingen vervangen, dus ook de pushers los. En weer goed vast, normaliter… Ik heb in mijn jaartje bij BSN enkele tientallen B1’s gedaan.

En bovendien had ik de juiste deksel-dop niet… :sweat: Zijn er toevallig weer twee onderweg van Cousins, had ze nog net niet in huis. Had-ie waarschijnlijk wel bijgezeten…

2 likes

Aha dat verklaard het wel inderdaad, die batterijwissel een paar maand terug.
Ik vond het ook een lastig klusje om ze weer goed op hun plek te drukken zonder dat ze wegschieten…

Ik ga er mee naar de dealer, is in juni voor de batterij bij Breitling geweest dus toen zijn ook de pakkingen vervangen.

Zoals peter al aan gaf vermoed ik ook niet goed terug gemonteerd of het moet een soort “moeheid” zijn aangezien ze bij elke service verwijderd en opnieuw geplaatst worden.

Bedankt om mee te kijken Peter, jammer dat het niet gelukt is. Ben bang dat de dealer het ook niet zelf gaat doen maar het opsturen wordt.

1 like

Succes!
In principe een klusje van niets maar het moet wel goed gebeuren natuurlijk…
Ik kwam nog een fotootje tegen van mijn ervaring met deze clipjes, om even aan te geven hoe klein deze rakkers zijn! In het verlengde van de kroon ligt 1 van de bewuste clipjes! (Inzoomen kan helpen;-) )

2 likes

Nou - die clipjes worden echt niet een tweede keer gebruikt hoor! In het atelier in Lijnden is dat gewoon een lijstje dat je bij elk type Breitling meekrijgt, en waar je mee naar de grote ladenkast loopt. O.a. twee nieuwe pusher-clipjes - check. Gewoon niet diep genoeg ingedrukt.

Soms voel je al een soort “klik”, maar je moet ook visueel checken of-ie er echt helemaal in zit. En dan desnoods nog een keer aandrukken.

Ok, het is inderdaad wel een mini dingetje, die heel weinig “vlees” pakt.

Dit clipje wordt vastgeklikt in de inkeping van de pusher en daarmee wordt de pusher in de kast geborgd.