Breitling reparatie

Heb je een foto van de tube en ben je zeker dat die draad erop weg is, of is het de resten van de kroon die in de draad zitten van de tube

Allereerst:

image

Zoals iemand al eerder vermelde, duur horloge, hoge onderhoudskosten en dure onderdelen. (het zijn net auto’s) Maar je bent aan je Breitling gehecht, dus zit er niets anders op.
Over de reparatie en de onderdelen is al veel gezegd. Vele malen meer zelfs dan ik erover kan vertellen.
De duur van de reparatie lijkt lang maar is niet buitensporig. Ik het een aantal vintage chronografen ter reparatie aangeboden. 1 Duurde ruim 13 weken en een ander is nu al 14 weken weg. Nu zijn dat vintage horloges waarvan de onderdelen niet meer te krijgen zijn.
Maar enige tijd geleden was de pip uit mijn duiker gevallen. Een horloge van nog geen 6 jaar oud. Een nieuwe bezel-insert duurde ruim 3 maanden. En dit ging om een gewone, aluminium bezel-insert.
Soms duren reparaties gewoon lang en zal je gewoon geduldig moeten zijn.

Succes met wachten en ik hoop dat je over 10 weken als een kind zo blij bent met je nagenoeg nieuwe Beitling!

Welkom.
Succes met je reparatie(kosten), maar daarna : Z.G.A.N.!
attachment-Dirkzwager-boks-high-five-272x164

Welkom!

Succes met je Breitling!

Dank voor de antwoorden.
Uiteraard is het probleem met mijn Breitling technisch eenvoudiger op te lossen.Tube uitboren,schroefdraad tappen en een op maat gemaakte tube installeren.Of je dat zou willen is een tweede…Zoals iemand al schreef zal de middenkast rond de €550 kosten. De rest van de reparatiekosten zijn arbeidsloon voor oa het uurwerk zelf en schoonmaken/polijsten.
Of je effectief iets zal besparen door het op een alternatieve wijze te fixen is de vraag,en bovendien is het resultaat een horloge dat niet ‘orgineel’ is.
Een voordeel van 10 weken moeten wachten is dat ik iedere week €150 in een potje kan stoppen…dan is de klap niet zo groot.
En natuurlijk de vrouw niet op de hoogte stellen,die begrijpt hier toch niets van :nerd_face:

4 likes