Breitling replica's makkelijk te herkennen?

Hallo,

Zijn Breitling replicaties makkelijk te herkennen of zitten er ook een aantal tussen die zeer goed zijn nagemaakt. Zijn er bijvoorbeeld ook replica’s met gegraveerde serie en reference nummers op de kast?

Groet,

Kane

Volgens mij wordt het steeds moelijker een replica te herkennen. En niet alleen van Breitling, ik ben er al eens ingestonken. Gelukkig niet toen ik iets wilde kopen maar toen een kennis mij zijn mooie Speedmaster liet bewonderen.

De meesten zijn zo slecht nagemaakt dat je ze vanop kilometers afstand kan herkennen.
Helaas zijn er ook namaakhorloges, waar zelfs een kenner z’n vergrootglas moet bijhalen en dan nog …

Vooral deze laatste zijn erg gevaarlijk.

Dikwijls staan de serienummers en de modelnummers er keurig in, dus dat is ook al geen zekerheid meer. Zelfs de nummers op de banden worden tegenwoordig perfect nagemaakt.

Dit soort van bedrog wordt trouwens erg in de hand gewerkt door de talloze “verkoop-sites” op het net, waarbij geen enkele controle op het aanbod bestaat (td) .

Trouwens: koop nooit een Breitling zonder officiële papieren (hoewel die soms ook al nagemaakt worden) of authentieke dozen !!

Bovendien moet je de verkoper steeds vragen of ie bereid is om samen met jou naar een officiële dealer te stappen om alles op echtheid te laten verifiëren.

Als je een originele Breitling wil kopen via een andere weg dan de officiële dealers, dan raad ik je aan om je vooraf grondig te informeren.

Een goed startpunt is de volgende site: http://people.timezone.com/breitling/bfaq

Ook deze site biedt wat info hierover : http://www.breitlingsource.com/articles_spotting_fakes.shtml

Verder even Googelen op “fake Breitlings” of “Breitling Fakes” : zie je zowel de “aanbieders” als de “waarschuwers”.

Doen !

Met Anti-Namaak Groeten,

Morse

1 like

het is moeilijk om een fake te herkennen, de kwalieit is soms heel erg eng goed. Zelf papieren (garantie) en boxen kun je bestellen, dus kijk uit wat je koopt!

Sjors

Bedankt voor de info! Ik zal dat zeker doen. De verkoper heeft dan wel een certificaat sticker in het instructie boek maar geen garantiebewijs met geperforeerde gegevens.

Vraagt een officiele dealer overigens nog geld voor een verificatie op echtheid?

Een certificaat sticker van Breitling?? Nooit van gehoord, wat moet dat zijn? Zonder geperforeerd garantie boekje met stempel van een officiële dealer zou ik er niet aan beginnen. Instructieboekjes kun je op internet kopen. Tenzij de prijs zo belachelijk laag is en je er zeker van bent dat het hier om een echte gaat, dan kan het interessant zijn.

Er is namaak die slechts te onderscheiden is aan de hand van het serienummer. Boekjes, stickers etc zijn nog het eenvoudigst te reproduceren.
Het plaatsen van échte Breitlings op foto-sites (of hier) mét serienummer staat garant voor weer een stapeltje namaak met bestaande serienummers (je moet het serienummer dus altijd even weg"shoppen").
Koop een Breitling als je écht overtuigd bent.
Samen naar de dealer óf, een nieuwe bij de dealer is nog het beste.
Suc6,
Jur

1 like

Na drie keelontstekingen en een zware verkoudheid, zal ik me maar weer effe in de strijd gooien :wink:

Zoals Morse zegt zijn de slechte replica’s al van op kilometers afstand te herkennen. Ik heb er ooit zo eens eentje in het echt kunnen zien: gewoon walgelijk. Van verschillende kasten hadden ze “iets” geleend en aldus een nieuw ontwerp gemaakt. Bv. de rotor van de B1 op de achterzijde, maar dan een uiterst lelijke voorgevel van wat voor een Navitimer zou moeten doorgaan.

Plus de “Blingbling” was ronduit ordinair.

Van Breitlings wordt al wel eens gezegd dat ze veel blingbling hebben, maar persoonlijk vind ik het steeds smaakvol gedaan.

Maar het feit is echter ook dat de replica’s “beter” en “beter” worden, maar die stellen ze dan wellicht ook niet te koop voor 200 euro. Des te jammer, want als men bv. 2000 euro vraagt om ( het mag dan nog “goed” nagemaakt zijn) een nepperd, dan ben je pas echt bedrogen.

Een Alpha sub voor 100 euro, daar eb ik geen probleem mee. Je wéét immers wat je koopt én er staat ook duidelijk “Alpha” op, en geen Rolex.

Anderzijds kan ik niet geloven dat iemand die een Breitling of een Rolex, of soms een nog duurder horloge koopt, er geen papieren meer van heeft en zelfs de doos niet…

Ik heb van ALLES papieren én de originele verpakking: van mijn Breitling B1 tot aan onze 10-jaar oude broodrooster… :smiley: