Breitling S.O.S

Ik heb een Breitling die blootgesteld is aan waterschade?
Ik heb de Breitling op Mp gekocht. Mijn vraag aan jullie: Is de wijzerplaat nog te redden?

Ik wil het horloge zelf gaan dragen. Uiteraard alleen als die weer in oude glorie hersteld kan worden. Ben benieuwd naar jullie reacties!

99% zeker van niet.

Wow

Dat ‘waterproof’ op de dial is ineens een mooi detail geworden

Maar ik vrees dat dit een moeilijk gevalletje gaat worden.

Dat is niet zo mooi. Ik dacht de kast opnieuw verschroomen. Omdat de kroon en achterdeksel er nog zo mooi uit zien, is dat een mooi geheel
Uurwerk ziet er ook zo mooi uit :sunny:
Maar als de wijzerplaat niet te redden is, houd het op
[quote=“flowert, post:8, topic:100163, full:true”]
Dat ‘waterproof’ op de dial is ineens een mooi detail geworden

Maar ik vrees dat dit een moeilijk gevalletje gaat worden.
[/quote]

Redden? Nee.

Twee opties:
-Professioneel op laten maken
-Vervangende plaat zoeken

Maar goed de wijzerplaat is één, je hebt ook nieuwe wijzers nodig en de kast moet ook opnieuw worden verchroomd. Ik hoop dat je er niet al te veel voor hebt betaald want dit wordt een projectje

Dat is deze kant van het uurwerk, maar de vochtschade aan de voorkant heb je nog niet gezien.

Goede vriend van me, heeft nog onderdelen voor het uurwerk. Dus dat is wel op te lossen.
Echter de wijzerplaat schreeuwt om hulp, wat zou dat kosten om proffesioneel op te lappen?

200 Euro moet je denk ik wel rekening mee houden.

En origineel is het dan ook niet meer.

Mag het resultaat er dan ook zijn?
Of zit ik dan nog met een “opgemaakte” wijzerplaat, wat voor verzamelaars ver uit beeld is.

En is het resultaat dan hetzelfde, of evernaart het, wat het was toen het de fabriek uit ging.

Weet iemand welk caliber het is?
En welk jaartal daar bij hoort, de vermelding “waterproof” en “incabloc” lijkt me een teken van een vroege uitgave, maar ik kan het mis hebben

Hoor het graag

Ja weet je dat is heel persoonlijk, ik zou me er aan storen omdat je het weet. Maar kwalitatief kan het heel goed worden gedaan. Het probleem is meer dat je de veroudering er niet of minder op ziet. Het geheel oogt dan een beetje vreemd.

Ah oke, ja ik begrijp het.
Maar het resultaat is dus per gevalletje verschillend?
Kan het zijn dat je er helemaal niks meer van ziet?
En met wie kan ik is contact opnemen, die mij wellicht daarin kan helpen

Neem eens contact op met Jan Ubels.

Of het nou zichtbaar is of niet, een opgemaakte wijzerplaat blijft een opgemaakte wijzerplaat en is voor de meeste verzamelaars minder interessant.

Maar als jij er geen problemen mee hebt, zou ik hem opnieuw laten opmaken en hem lekker dragen.