Goedemorgen, ik kom even met de deur in huis vallen met een vraag. Ik heb namelijk een wat oudere Breitlig Navitimer en die heeft na verloop van tijd een onderhoudsbeurt nodig want die loopt wat snel. Er zit een Bretling 30 uurwerk in (is een eta 2892 dacht ik). Waar kan ik dit het beste onderhouden? Omgeving is Amersfoort/Utrecht/Groningen. Wat is er het verschil tussen de service bij Breitling zelf en een horlogemakker? Bedankt.
Het verschil is de prijs.
- Prijs
- Garantie op het werk
- Beschikbaarheid van onderdelen
- Breitling staat er op dat beschadigde onderdelen vervangen worden. Denk aan het glas, de wijzers, kroon, pushers ertc.
Als het een wat ouder horloge betreft met de nodige gebruikssporen, ben je al gauw >€1000 kwijt bij Breitling
Bij de AD sturen ze hem op naar het Breitling servicecenter en krijg je bij oudere modellen vaak extra kosten voor vervangen van onderdelen naast de standaard service. Dat kan snel oplopen naar 1000,- euro tot nog veel meer.
Een onafhankelijke horlogemaker zal inderdaad goedkoper zijn en qua service meestal net zo goed, al kunnen onderdelen soms een uitdaging zijn. Zeker omdat het Caliber 30 in de basis een ETA 2892-A2 is met Chrono module dat kan wat lastiger zijn dan bijvoorbeeld een VJ7750.
Misschien heb je hier wat aan:
Het hart zal perfect een beurtje krijgen bijbde horloge maker.
Prijs, helemaal ok
Bij Breitling wordt ALLES onder handen genomen.
Je krijgt een perfect en een zo nieuw als haalbaar horloge terug. Werkelijk geweldig.
Prijs, doet zeer.
Waar je voor moet kiezen hangt puur af van je eigen wensen.
In heb het bij breitling laten doen en echt geweldig.
Horloge zag er echt al super uit voor de service, maar alsnog weten ze hem nog veel mooier te maken. Als nieuw.
Voor mij zeker de centen waard.
Ik vind ook dat je kiest voor een exclusief merk en daar hoort helaas dit grapje ook bij.
Note.
Kleine pakking beurt mag van mij bij universele horlogemaker.
Grote beurt absoluut bij Breitling zelf.
Een exclusieve klok kost nou eenmaal wat extra euries als deze onderhoud nodig heeft.
Dus breng die mooie Navitimer naar een officieel service center.
Heb je een Schaap & Citroen in de buurt? Daar bracht ik de mijne altijd heen
Mijn horlogemakkers zijn redelijk goedkoop.
Probeer https://www.wrsr.nl/ , heeft pas m’n Colt geserviced!!
Is Swatchgroep gecertificeerd, dus ik vertrouwde hem mijn Breitling ook wel toe!!!
Dank je wel voor de antwoorden allemaal. Dus als ik het goed begrijp doet Breitling meteen alles en maakt het tot nieuw. Kan ik niet zeggen van ik wil niet gepolijst en geen nieuwe plaat enzo? Ik wil me draagsporen er niet af hebben. Net alsof je je oude 850 naar Ekris brengt voor een beurt en je hem terugkrijgt met 4 nieuwe velgen en een complete polijstbeurt en ook nog 2 nieuwe stoelen want er zaten snotballetjes op de onderkant.
Dat dus, je kan niet hem lekker laten rijpen als je hem naar Breitling brengt. Gewoon full service…
Erg gevaarlijke uitspraak! Universele horlogemaker krijgt namelijk niet de originele pakkingen van Breitling toegestuurd… en zeker bij een Navitimer zijn de juiste pakkingen belangrijk.
Waar