Breitling Shark a13051

Eerste post hier. Ik ben een beetje aan het twijfelen om bovenstaande aan te schaffen. Geen box of papieren maar op foto ziet deze er authentiek uit.

Ik wil de trip maken om deze te bekijken maar zou graag jullie mening hier over hebben. Indien deze post niet past, mijn excuses hiervoor.

foto 1

2 likes

Zonder foto van uurwerk lastig te zeggen tegenwoordig. Ben geen Breitling kenner, maar meen in elk geval twee dingen te zien:

• volgens mij is de bezel vervangen door eentje van de niet-chrono Shark (hoort rondom minuutmarkeringen te hebben dacht ik)
  • ik meen wat ‘chrono creep’ te zien op het urenregister (wijzer niet netjes op 12 in de nulstand), dus evt. rekening houden met een onderhoud misschien.

Succes met de beslissing!

Deze bezel bennik al tegengekomen op Sharks. Schijnt een originele te zijn voor zover ik al naslag heb gedaan

Horen de "uren: er niet op te liggen?
Lijkt of dit geprint op de plaat is.

Hartstikke echt, geen enkele twijfel. Er zit trouwens een Valjoux 7750 in.

Mooi horloge hoor, ik heb nog onvoldoende verstand van het feit of deze echt is of niet, op eerste zicht wel.
is dat wel een automaat?
Als ik ooit de kans zou krijgen om een Breitling te kunnen kopen, dan graag een automaat met zo’n vloeiende secondewijzer.

Dat is via foto’s tegenwoordig echt niet meer te zeggen. Hij zal open moeten.

Nou ik durf hem best aan, die hele goede replica’s bestaan niet van een Breitling uit de jaren negentig.

@horlog. Die indruk heb ik ook.

De verkoper is er zo gerust on dat ik em mag laten controleren. Alles c
Schijnt te kloppen op de foto’s. Afwerking van de logo’s, totaalplaatje van de horloge. Ook de achterkant lijkt me perfect in orde voor een breitling van die leeftijd.

Is dit een soort van “voorstel topic”?

Hu ??? Wat bedoel je ?

Nou, dit is je eerste topic en hebt je nog niet voorgesteld op dit forum. Dat is vrij gebruikelijk hier en wel zo gepast voordat je vragen gaat stellen.

En foto’s van je huidige horloge of collectie zijn we ook gek op :wink:.

Jurgen

1 like

Hou er wel rekening mee dat dit (naar huidige normen ) een belachelijk kleine Breitling is.
40 tot 44 mm is mainstream tegenwoordig.

Erratum: het valt nog mee 42 mm

Ik dacht aan de eerste Colt horloges.

Ok. Snap het. Zal later een voorstellingstopic aanmaken.

Ik heb geen al te brede polsen dus dat is geen probleem.

Ik heb zelf twee Breitling’s van 38mm en sinds gisteren zelfs eentje van 31mm, maar ik kies bewust voor wat kleinere klokken.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Als ie je aanstaat en de price is right. Zou ik het doen. Destijds maakt men nog niet zoon super goede ‘hommages’.

Tegenwoordig zie ik op MP wel akelig goede Steelfishen staan. Zelf eventueel met p as pas papieren. Maar verkoper kaat duidelijk in zijn ads merken dat je goed moet lezen😉

Denk overigens wel dat ie gepolijst is gezien de leeftijd en de staat.

Succes

Hij is inderdaad gepolijst.

Op het eerste en tweede zicht lijkt het me ook een echte. De details zijn te goed om een fake te zijn. Ik ga morgen de horloge bekijken en zal dan de knoop doorhakken. Die,oudere breitlings zijn inderdaad niet zo gedetailleerd nagemaakt. Dat heb ik al meermaals gelezen / gehoord.

De verkoper vraagt er niet het einde van de wereld voor. Het zou trouwens mijn eerste breitlong worden.

1 like