Breitling staat stil

…had ik net al even in een post uitgelegd. :wink:

1 like

Ja :scream: , ik zag het ook na posten. :smile:
Elf.

Als het horloge nu gewoon blijft lopen 36 uur lang bijvoorbeeld, is het dan wel nodig om terug te gaan?

groetjes

Lijkt me niet. Of zijn er verder nog zaken ? Ik zou je wel adviseren zoals PeterLC ook al aangaf om eens te kijken of je kan achterhalen wanneer de laatste service was. En dit evt. zelf te laten uitvoeren.

Ja maar ik heb nog wel een aantal maanden garantie,
En Sammie het is toch vreemd dat die er opeens mee ophoudt?

Groetjes

Nee TS is volgens mij redelijk “nieuw” met horloges en maakt zich wat zorgen over zijn recent aangeschafte Breitling.

Eerst maar eens afwachten wat er gaat gebeuren. :blush: O ja misschien ten overvloede maar niet dragen nu. :grin:

Ik het horloge wel op zijn zijkant gelegd maar dat moet geen verschil uitmaken toch?

Gr

Heb je hem op het strand gekocht?

Andere vraag… welk model heb je, hoe oud, en waar gekocht?

Heb je een plaatje?

Nee maakt niets uit. Relax :wink:

Boeit dat?

Goedemorgen,
Hij heeft de nacht overleeft en loopt nu ongeveer al 13 uur zonder om de pols te hebben gezeten.

Weet iemand misschien een oorzaak voor het abrupt stilstaan?
Gr

Hij loopt toch nog ?

Ik lees nergens hoelang je het horloge gedragen hebt voorafgaand aan die 3 uurtjes dat je hem hebt weggelegd,
en of je in die periode wel genoeg bewogen hebt,
daarbij sommige horloges hebben “karakter” wekenlang geen probleem en dan opeens hebben ze even een klein tikje nodig
( dat is mijn ervaring met m’n Seiko/Miyota budget zooi ) met Breitling o.i.d. geen ervaring overigens.

Van abrupt stilstaan was geen sprake, hij heeft immers nog 3 uur na het dragen ‘gelopen’.

Volgens mij was het horloge simpelweg niet voldoende opgewonden. Als hij een tijd heeft stilgelegen en je gaat 'm maar een paar uurtjes dragen is het raadzaam om er een slinger of 40 aan te geven alvorens hem om de pols te doen.

Wellicht heeft het horloge voordat jij hem kocht, een periode stil gestaan. Mijn zwager had dat ook bij een Rolex. Die was heel lang niet gebruikt. Toen hij hwm overnam en ging dragen, liep het in de ochtend niet meer. Na een tijdje dragen, was de gangreserve weer goed.

Ik heb daar verder geen verklaring voor.

Het kan goed zijn, dat het horloge in die tijd niet genoeg gangreserve heeft opgebouwd. Vaak wind ik mijn automaten nog iets bij, met de hand (wanneer dit mogelijk is), voordat ik deze ga dragen. Op deze manier weet je zeker dat je horloge niet stilvalt. Maar gezien de leeftijd van het horloge, kan het ook zijn, dat een servicebeurt nodig is. Een goede horlogemaker kan hier uitsluitsel over geven.

Ik zou me zo kunnen voorstellen dat een mechanisch uurwerk
dat enige tijd niet gebruikt is of net geserviced kort voor een
verkoop nog niet overal goed in de olie zit, die olie en onderdeeltjes moeten tijdens het gebruik waarschijnlijk nog even inlopen en uitsmeren.

tijdens het oliën van een veer zet een horlogemaker er 3 druppels
olie op en die moet dan uiteindelijk over de hele veer uitlopen
en dat duurt afhankelijk van het gebruik gewoon even

Daar heb ik ook ooit ingelopen. Het is niet omdat een horloge automatisch is dat je ze niet moet opwinden bij gelegenheid. Het is gekend dat mensen die veel aan een bureau zitten dit af en toe wel eens moeten doen. En een 40-tal windingen geef ik mijn Breitlings en ook andere automaten ook af en toe, vooral als ze en tijdje gelegen hebben zonder gebruik. Nadien geen problemen meer.

Ik denk idd dat het horloge een tijd heeft stilgelegen,
Even kijken hoe het deze week gaat en wellicht een service beurt

De service beurten bij breitling zijn best prijzig.
Is het verstandiger om het door een horlogemaker elders te laten verrichten?

Gr