Breitling staat stil

hallo allemaal,

Mijn breitling staat zojuist stil nadat ik hem 3 uur even af heb gedaan. Na wat opschudden doet die het weer.

Is dit normaal of moet ik toch even terug en wat zou het kunnen zijn denken jullie?

Ik heb het horloge nu net een week. Het horloge dateert uit 2009.

groetjes

Ik zou zeker even terug!

-edit- naar waar het horloge vandaan komt.

Nieuwe batterij?

2 likes

Het is een automaat heeft deze ook een batterij?

Handmatig opwinden ?

Ja dat heb ik gedaan en hij loopt nu ook weer. Maar in principe kan dit toch niet?
Ik doe hem wel altijd af tijdens het slapen maatja de rest van de dag zit die om de pols.

Gr

Ff terug gaan Mike!

Ik zou hem eerst eens handmatig helemaal opwinden, 40 wendingen ( kom er maar in kenners :grin: ) en dan timen. Zou toch zeker 36 uur gangreserve moeten hebben. Reken bij dragen op de arm op een uur of 8 voor volledige opwinding

2 likes

Ja alleen ik kan hem nu niet aan de kroon opwinden want het is 8 uur geweest.

Erg fijn dit na een week :frowning:

Huh ?

Ja dat heeft met de datum te maken en ik weet niet op welke standje de kroon hem opwind

Wanneer was de laatste servicebeurt…? Heb je wellicht de papieren er nog bij, daar zit het service-stempelboekje bij (als je geluk hebt). Wat je beschrijft zou kunnen door een te snel slippende veer. Een horlogeveer in een automatisch horloge gaat slippen op het moment dat volledige gangreserve is opgebouwd, anders zou-ie breken. De rotor blijft immers stug doorwinden, die trekt zich nergens wat van aan. Bij een handopwinder kan de veer niet slippen.

Dan verzet je toch even de tijd naar bijv. 6 uur en dan gewoon opwinden

Dan moet je je toch even een beetje inlezen in de materie - maar daar is dit forum (ook) voor. Je draait de kroon los, en je kunt meteen opwinden. Tweede positie van de kroon (= 1 klikje naar buiten trekken) is voor de datum. Derde positie (= 2 klikjes) en je verdraait de wijzers.

1 like

Opwinden van het horloge heeft niets met de tijd van de dag te maken. Kan 24/7.

Yep iknow :grin:

Dankje peter ik heb hem nu opgewonden

En nu eerst maar eens goed bijhouden hoeveel uur de gangreserve is. Heb je bij evt. reclamatie ook een beter verhaal. Hoop dat alles ok zal zijn !

1 like

Kon 't me al niet voorstellen. :wink:

1 like

Kan je toch gewoon opwinden. Heeft toch niks met datum verzet te maken ?

Elf.